Ovu su tvrtku na društvenim mrežama prozvali "odvratnom" i "seksističkom" nakon što je povukla prilično škakljiv potez. Tatprof je ruska tvornica aluminija koja je ponudila svojim ženskim zaposlenicama bonus na plaću pod uvjetom da tijekom lipnja na posao dolaze u kratkim suknjama ili haljinama, doznaje CNN.
Tvrtka je pokrenula "maraton ženstvenosti", kampanju u kojoj njihove radnice mogu zaraditi 100 rubalja, odnosno "čak" 10 kuna više od svoje uobičajene plaće ako se budu odijevale onako kako šefovi zahtijevaju.
Zlouporaba moći?
Njihovi bizarni uvjeti uključuju dva važna pravila: suknja ili haljina ne smije biti dulja od pet centimetara iznad koljena, a da bi to dokazale, zaposlenice moraju poduzeću poslati dokaz u obliku fotografije na kojoj nose taj određeni odjevni predmet.
Ova bizarna zamisao naišla je na ogorčene komentare žena na Twitteru. "Vau... Znači, Tatprof je pokrenuo natjecanje u ženstvenosti, a meni se čini da šefovi samo žele sliniti nad golišavim fotkama. Odvratna zlouporaba moći i eksploatiranje žena!", napisala je jedna korisnica.
Ljudi su se složili kako je ovo prilično šokantno u 2019. godini. "Čak sto rubalja bonusa ženama koje će na posao dolaziti u kratkim suknjama i tako uljepšati dan svojemu muškom timu. Ma, što će nam feminizam kada možemo zadovoljavati muškarce u zamjenu za novac?!", sarkastično je ustvrdila druga tviterašica.
Ideja ponosnog vlasnika
Gostujući u eteru ruske radiostanice Govorit Moskva, glasnogovornik poduzeća Tatprof izjavio je kako njihova odluka nije nimalo seksistička te da je već 60 njihovih zaposlenica prihvatilo ponudu. "Samo želimo svojim radnicima uljepšati radne sate. U našem je timu 70 posto muškaraca. Ovakve kampanje pomažu nam da se opustimo. To je odličan način da ujedinimo tim", kazao je.
"Mnoge žene automatski nose hlače, stoga se nadamo da će naša kampanja probuditi ženstvenost u njima i omogućiti im da se osjećaju ženama tako što će, za promjenu, nositi ženske odjevne predmete na posao", objasnio je glasnogovornik ove tvornice aluminija.
Zaposlenica Tatprofa Anastasia Kirillova otkrila je kako iza "maratona ženstvenosti" stoji vlasnik Sergei Rachkov. "On je jako zabrinut zbog problematike miješanja spolnih uloga i zaista želi održati esenciju ženstvenosti u svojim radnicama. Također nam sugerira da ne nosimo kratke frizure i hlače", kazala je za Business Online.