Turistički agenti ovo nikada ne rade kad rezerviraju hotel: Otkrivaju zašto ne trebate ni vi
Iako se čini da je rezervacija hotela rutinski korak u planiranju putovanja, iskusni turistički agenti upozoravaju na pogreške koje gotovo svi rade, a koje biste trebali izbjegavati
Planiranje godišnjeg odmora često započinje jednostavnim odabirom leta, no pronalazak idealnog smještaja može biti znatno složeniji zadatak.
Veliki gradovi i popularna turistička odredišta nude nepregledno mnoštvo opcija: od povoljnih hotelskih lanaca i neobičnih butik hotela do luksuznih odmarališta. Čak i kada odredite kakav ugođaj tražite, pred vama je i dalje niz odluka o tipu sobe, lokaciji i dodatnim sadržajima.
Što ne trebate raditi prilikom rezervacije hotela?
Mnogi putnici podcjenjuju koliko sam hotel utječe na kvalitetu putovanja. Smještaj nije samo mjesto za spavanje, on je ključni dio cjelokupnog iskustva. Turistički agenti su za HuffPost otkrili najčešće pogreške koje ljudi rade – i kako ih izbjeći.
Izbjegavanje nepovratnih tarifa
Jedno od osnovnih pravila kojeg se drže stručnjaci jest izbjegavanje "non-refundable" opcija, odnosno tarifa bez mogućnosti povrata novca, osim ako planovi nisu apsolutno sigurni. Fleksibilnost je u putovanjima presudna. Iako su takve tarife često nešto jeftinije, iskusni agenti radije biraju opcije koje omogućuju promjenu datuma ili otkazivanje.
Čak i ako nemate namjeru mijenjati planove, nepredviđene okolnosti poput otkazivanja leta ili bolesti mogu poremetiti dolazak. Odabirom fleksibilne tarife osiguravate da u slučaju iznenadnih promjena nećete izgubiti uplaćeni novac. Također, uvijek je mudro provjeriti pravila otkazivanja prije same rezervacije, a ako su ona stroga, preporučuje se ugovaranje putnog osiguranja.
Preskakanje izravnog kontakta s hotelom
U digitalnom dobu mnogi su navikli sve rješavati s nekoliko klikova, no agenti upozoravaju da je to propuštena prilika. Kontaktiranje hotela prije dolaska može spriječiti neugodna iznenađenja, poput saznanja da je bazen zatvoren zbog renovacije ili da se u hotelu održava velika konferencija koja je zauzela sve zajedničke prostore.
Osim toga, telefonski poziv ili e-mail prilika su da se raspitate o posebnim događanjima tijekom boravka ili zatražite određenu sobu (primjerice, na višem katu ili dalje od dizala). Umjesto da se oslanjate samo na bilješke u online rezervaciji, izravna potvrda s recepcijom osigurava da će vaše želje biti uvažene.
Propuštanje praćenja promjena cijena nakon rezerviranja
Mnogi putnici rezerviraju smještaj i više ne razmišljaju o njemu do polaska. Međutim, cijene hotela su promjenjive. Stručnjaci savjetuju praćenje cijena čak i nakon potvrđene rezervacije, posebno ako ste smještaj rezervirali mjesecima unaprijed.
Ako primijetite da je cijena pala ili se pojavila nova promotivna ponuda, a imate fleksibilnu rezervaciju, možete otkazati prvotnu i ponovno rezervirati po nižoj cijeni. Ovaj jednostavan korak može donijeti značajne uštede koje se potom mogu iskoristiti za druge užitke na putovanju.
Zanemarivanje lokacije radi uštede
Nikada nemojte žrtvovati lokaciju radi nešto niže cijene. Smještaj u lošoj ili prometno nepovezanoj četvrti može negativno utjecati na cijeli doživljaj destinacije. Prije odluke, razmislite o tome koliko će vam vremena trebati do glavnih atrakcija i restorana te kakva je povezanost javnim prijevozom.
Sigurnost je također ključna. Čak i najbolji hotel gubi na vrijednosti ako se nalazi u nesigurnom dijelu grada ili ako vam je nezgodno vraćati se u njega u večernjim satima.
Oslanjanje isključivo na službene fotografije i zvjezdice
Službene fotografije hotela često su marketinški alati koji mogu biti zastarjeli ili snimljeni iz kutova koji prikrivaju nedostatke. Iskusni putnici zato uvijek traže fotografije stvarnih gostiju na društvenim mrežama ili platformama za recenzije kako bi dobili realnu sliku o veličini soba i čistoći.
Slično vrijedi i za zvjezdice. Broj zvjezdica ne odražava uvijek kvalitetu iskustva, a kriteriji se razlikuju od države do države. Hotel s pet zvjezdica ne mora nužno odgovarati vašem ukusu ako preferirate intimniju atmosferu manjeg butik hotela. Umjesto slijepog vjerovanja kategorizaciji, fokusirajte se na sadržaj, stil i recenzije.
Kada je riječ o recenzijama, ignorirajte ekstreme – i one pretjerano hvalisave i one ispunjene bijesom. Najkorisnije informacije obično se nalaze u umjerenim, uravnoteženim komentarima.
Oprez s najjeftinijim sobama i posrednicima
Rezervacija najjeftinije kategorije sobe ("economy" ili "promo") često nosi rizike, poput lošijeg pogleda ili nedostatka garancije o vrsti kreveta. Ako putujete u paru ili s obitelji, dolazak u sobu s dva odvojena kreveta umjesto bračnog može biti razočaranje. Ponekad je mala nadoplata za višu kategoriju sobe najbolja investicija za udobnost.
Također, agenti savjetuju izbjegavanje rezervacija putem trećih strana (online putničkih agencija) kad god je to moguće. Iako su takve stranice odlične za pretraživanje, izravna rezervacija kod hotela često donosi bolje uvjete, mogućnost nadogradnje sobe i skupljanje bodova vjernosti. U slučaju prebukiranosti hotela, gosti koji su rezervirali putem posrednika obično su prvi na listi za premještaj u drugi objekt.
Razmislite o terminu putovanja. Putovanje u samoj špici sezone, poput tjedna između Božića i Nove godine, znači najviše cijene za najmanje pogodnosti. Biranje termina u predsezoni ili posezoni često donosi bolje vrijeme, manje gužve i znatno povoljnije cijene, omogućujući vam luksuzniji doživljaj za isti budžet.
POGLEDAJTE GALERIJU
POGLEDAJTE VIDEO: Kupci baš i nisu oduševljeni 'Crnim petkom': 'Napumpaju cijene onda kao daju popust'