Niste planirali puno potrošiti na večeru u restoranu, ali je račun veći od planiranog? Evo zašto
Sljedeći put kada budete listali jelovnik, znat ćete prepoznati eventualni "mamac" i svjesnije odlučiti želite li doista taj dodatni desert ili vas je samo ponijela vješto stvorena atmosfera
Krenuli ste na opuštenu večeru s namjerom da ne potrošite previše, no na kraju vas je iznos na računu neugodno iznenadio. Zvuči poznato? Niste jedini, i to najčešće nije slučajnost.
Restorani se služe čitavim nizom suptilnih psiholoških trikova osmišljenih da vas potaknu na veću potrošnju, a da toga niste ni svjesni, piše Food and Wine.
Taktike koje vas potiču na potrošnju
Jelovnik je puno više od pukog popisa jela, on je pomno osmišljen marketinški alat. Jeste li primijetili kako se na vrhu često nalazi izuzetno skupo jelo? To je "mamac" čija je svrha da ostala jela u usporedbi s njim izgledaju cjenovno prihvatljivije. Odjednom se odrezak od 30 eura ne čini toliko skupim pokraj onog od 50 eura npr.
Nadalje, obratite pozornost na način na koji su ispisane cijene. Restorani često izbjegavaju korištenje simbola valute (€) i dugačkih nizova brojeva (npr. 15,00). Cijena ispisana kao "15" psihološki djeluje manje "bolno" i smanjuje osjećaj troška, zbog čega ste skloniji naručiti više.
Atmosfera u restoranu igra ključnu ulogu. Prigušena rasvjeta i glazba umjerenog tempa nisu tu samo radi ugođaja. Njihov je cilj stvoriti opuštajuće okruženje u kojem ćete se osjećati ugodno i zaboraviti na vrijeme. Što se dulje zadržite, veća je vjerojatnost da ćete naručiti još jednu čašu vina, desert ili kavu. Ugodan ambijent potiče duži boravak, a duži boravak gotovo uvijek znači i veći račun.
Ljubaznost konobara nije samo odraz dobre usluge, već i promišljena prodajna taktika. Profesionalno osoblje obučeno je da stvori pozitivan dojam i učini da se osjećate dobrodošlo. Kada ste opušteni i zadovoljni, lakše ćete prihvatiti njihove sugestije. "Želite li možda započeti s našim popularnim predjelom?", ili "Uz ovo jelo savršeno pristaje čaša ovog vina", rečenice su koje vješto usmjeravaju vaš izbor i povećavaju konačni iznos. Uz to, vizualna prezentacija jela ima veliki utjecaj. Lijepo aranžirana hrana na tanjuru izgleda privlačnije, opravdava višu cijenu i potiče vas da isprobate još.
Osim navedenih, restorani koriste i druge, manje očite metode. Primjerice, pića su često istaknuta na vidljivom mjestu ili na posebnom meniju kako bi vas odmah privukla. Veličina porcija također može biti varljiva. Iako se veća porcija na prvu čini kao dobra vrijednost za novac, često vas potakne da naručite više nego što vam je potrebno. Na kraju, ne treba zanemariti ni lokaciju. Restorani na atraktivnim lokacijama imaju više cijene, a gosti su često spremni platiti više za cjelokupni doživljaj, što vlasnici itekako koriste.
POGLEDAJTE GALERIJU
POGLEDAJTE VIDEO: Koliko košta dan u Rovinju? Posjetili smo najposjećeniji grad na Jadranu i sve izračunali
403 Forbidden