VTB banka koja kreditira Brodosplit u ruskom je vlasništvu i trenutno se nalazi pod sankcijama, što je stvorilo značajne probleme u brodogradilištu, prenosi RTL.
Gradnja dvaju brodova ne može se nastaviti zbog toga što je Brodosplitu trenutno zarobljeno čak 60 milijuna eura.
U škveru se danas pojavilo tek tristotinjak radnika, dok je njih čak 1500 dobilo obavijest da uopće niti ne trebaju doći na posao. Brodogradilište hitno traži pomoć države, a Vlada Republike Hrvatske poručuje: “situacija je složena”.
O složenosti situaciji i financijskoj krizi u kojoj se brodogradilište našlo progovorio je predsjednik Uprave škvera, Tomislav Debeljak.
"Nije da je novac nestao nego je stvar što ukupan iznos kredita treba biti 120 milijuna eura za te dvije novogradnje, a došli su do točke 82 milijuna eura. Trenutno ne mogu više financirati jer imaju zabranu, a sve ostale banke koje su bile zainteresirane imaju zabrane preuzeti krediti ići dalje. Jedina adresa je HBOR. Pokrpali smo određeni dio jer naših je trebalo biti 30 milijuna eura, 60 milijuna smo uložili, došli smo do zida", izjavio je Debeljak.
Na pitanje Borisa Miščevića je li razgovarao s HBOR-om, Debeljak je rekao da su otišli u VTB banku jer su preveliki za HBOR.
"Brod se radi 3 godine, pa 4 tisuće ljudi zaposleno u DIV Grupi je velika cifra za HBOR. Zamolili su nas da idemo van granica RH, pa smo otišli u VTB banku u Frankfurtu koja je u ruskom vlasništvu. Kad smo slali HBOR-u ugovorili smo nove projekte, pa će to biti 400 milijuna eura i boje se cifre. Jedna Norveška u banci koja je pandan HBOR-u, ima plasirano 6 milijardi eura u brodogradnji, a HBOR je 100-injak milijuna eura", rekao je dodajući da se nada da će se ipak pronaći rješenje.
"Ako to ne napravimo kroz tjedan-dva, ljudi će otići van, a teško ih je onda vratiti", kazao je.
Za RTL je komentirao i navode ministra Tomislava Ćorića da situacija nije jednostavna kao što on sam tvrdi.
"Stvar je jednostavna jer treba ući u cipele VTB-a i odraditi što je VTB trebao", kazao je i dodao kako se ne smije dogoditi da radnici odu.
"Izašli smo u nekoliko promila najboljih brodogradilišta, ušli smo u nišu vrhunskih jahti i projekata, bila bi grehota da dozvolimo da brodogradnja propadne", potvrdio je Debeljak.
"Do trenutka kad smo mogli će biti, normalno financiranje ide, a kasnije se financira kad je gotov brod, zaradi se, kao i na prošlim brodovima kada je HBOR i država zaradili na dva projekta slične vrijednosti oko 90 milijuna kuna", rekao je.
Nije siguran koliko bi kriza mogla trajati te je naglasio kako samo HBOR može riješiti trenutačni problem.