''Moraju se ukinuti besplatne karte jer Grad više ne može pratiti ovakvu socijalnu politiku'', kazao je Dubravko Baričević, direktor ZET-a, nagovještavajući velike preokrete u poslovanju najveće Holdingove podružnice koja grca u dugovima od nešto manje od milijardu kuna.
Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, smatra da je došlo vrijeme da se konačno uvede pravedna raspodjela subvencija i da oni koji imaju više - plate više. Tako se neće samo povećati proračun, nego i uvesti red u poslovanje ZET-a.
Cijena jednokratne karte mogla bi skočiti i više od 100 posto, jer je ekonomski opstanak ZET-a moguć jedino ako se za jednu vožnju naplati 25 kuna, a Večernji list piše da će se povećati i cijene mjesečnih karata - i to na 430 kuna!
''Cijene mjesečnih karata pokušat ćemo rangirati prema imovinskom stanju. Prebivalište će se također uzeti u obzir, zbog prireza koji Zagrepčani moraju plaćati'', objasnio je Baričević, što znači da će đaci i studenti imućnijih roditelja svaki mjesec morati platiti punu cijenu.
Voditelj ZET-a gradonačelniku će predložiti novu shemu voznoga reda po kojoj bi se smanjio broj tramvaja u prometu, čime bi vagoni bili krcati, a duga čekanja i sporo kretanje kroz gradsku gužvu postala bi svakodnevnica.
Novosti će biti i u autobusnom prijevozu. Zadnja vrata ostat će zatvorena, a vozač će svakog putnika kontrolirati. Bez karte ulazak u autobuse više neće biti moguć, a kako bi se napunile blagajne, pojačat će se i kontrole.
Besplatne karte i dalje će imati djeca s poteškoćama u razvoju, invalidi, gluhi i slijepi, djeca poginulih branitelja i davatelji krvi. Nezaposleni u obitelji koja 'po glavi' zaradi više od 1700 kuna morat će otvoriti novčanik i platiti prijevoz.
Na sljedećoj sjednici Skupštine, koja je zakazana za 30. studenoga, raspravljat će se o proračunu, a time će se riješiti i sve postojeće dvojbe o cijeni karata, subvencijama, voznim redovima, likvidnosti ZET-a i sličnim stvarima, piše Večernji list.
Vezani članak:
arti-201007050059006