Remetinečki rotor i Most slobode dvije su gradske žile kucavice, a na njihovu obnovu čekalo se godinama. Nakon što je početkom godine započeta rekonstrukcija rotora, na red ipak stiže i sanacija jednog od najderutnijih mostova metropole.
Prva faza obnove, koja započinje za 10-ak dana, uključuje izradu novih pješačkih staza, sanaciju pješačke ograde i korozijom oštećena mjesta na čeličnim lukovima mosta preko rijeke Save koji spaja dva dijela grada. Za vrijeme radova, vrijednih nešto više od 16,5 milijuna kuna bez PDV-a koji bi trebali trajati do rujna, mostom će se prometovati, iako vjerojatno nešto otežano.
Zagrebački mostovi (PIXSELL)
Čak šest od osam zagrebačkih mostova treba sanaciju
Podsjetimo, početkom 2018. godine IGH je konačno završio šestogodišnji glavni pregled svih zagrebačkih mostova nakon čega je i službeno potvrđeno da sanaciju u većoj ili manjoj mjeri treba čak šest od osam savskih mostova - Podsusedski most, Most slobode, Jadranski most, Most mladosti, Domovinski most i stari Savski most.
Upravo je Most slobode - uz naglasak na pitanje sigurnosti, a ne estetike - najčešće punio medijske stupce i minute s obzirom na učestalo ispadanje i otpadanje kamenih blokova i betonskih rubnjaka, raspadnute upornjake, hrđavu ogradu, čiji dijelovi ponegdje i nedostaju, rupe na stepenicama ili izbijene komade stube. No sada bi jedan od golim očima vidljivo najderutnijih mostova metropole napokon u sljedećim mjesecima trebao zasjati novim sjajem, a radovi će se odvijati pod prometom - dakle, nema zatvaranja mosta.
Most slobode sanirat će se od ožujka do rujna
Most
slobode (Davor Puklavec/PIXSELL)
''U subotu 16. ožujka počet će priprema zapadnog dijela mosta,
odnosno priprema za privremenu regulaciju. Predviđeni vremenski
period trajanja kompletnih radova sanacije I. faze Mosta slobode
je pet mjeseci, odnosno u periodu od ožujka do rujna ove
godine'', za Vijesti.hr najavio je Dinko
Bilić, pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje,
izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.
''Privremena regulacija će obuhvaćati suženje prometnih traka na zapadnoj strani u smjeru sjever – jug od kojih će lijeva preticajna traka biti sužena na 2,75 metara, dok će desna zbog autobusa biti sužena na minimalno tri metra, a radni prostor i devijacija ogradit će se markerima. Dan kasnije, u nedjelju na snazi je privremena regulacija i postavljena u cijelosti, a izvođač radova će početi s potrebnom pripremom, odnosno dovoz kontejnera, ograda i slično. U ponedjeljak 18. ožujka započinju radovi na I. fazi sanacije ograda, vijenaca i nogostupa Mosta slobode na zapadnoj strani i trajat će do 31. svibnja 2019. nakon čega će se posebnim rješenjem regulirati promet za nastavak radova na istočnom dijelu mosta'', objasnio je Bilić.
Dinko
Bilić (Marko Lukunic/PIXSELL)
Sanacija Mosta slobode izvodit će se u fazama i pojedini radovi
predviđeni su u pojedinoj etapi izvođenja. Do odluke o podjeli je
došlo, napominje, zbog velike složenosti i duljine mosta te
ograničenosti sanacije regulacijom prometa - kad bi se radove
izvodilo odjednom, Most bi u potpunosti trebalo zatvoriti. S
obzirom na situaciju s rotorom, to bi moglo biti vrlo
problematično, a mnogi su i sumnjali da će zato doći do
prolongiranja sanacije. Naposljetku, ulogu su odigrali i
financijsk okviri koji su definirani proračunom za sanaciju cesta
i cestovnih objekata na području Grada.
Podsjetimo, prošle godine je dovršen projekt II. faze sanacije
Mosta slobode - zamjene prijelaznih naprava na predmetnom
cestovnom objektu, a Bilić kaže da će se radovima pristupiti po
završetku javnog nadmetanja za izvođača, ''koja zbog radova na
rekonstrukciji rotora Remetinec nije predviđena u tekućoj
investicijskoj godini. Najveći razlog tome je očekivana
saturacija prometne mreže koja spaja sjeverni i južni dio grada,
odnosno Novi Zagreb s centrom''.
''Pri završetku je javno nadmetanje za III. fazu sanacije Mosta
slobode s potrebnim istražnim radovima, kojim se planira izrada
potrebne projektno-tehničke dokumentacije za sanaciju čeličnog
mosta iznad Save i upornjačkih prostorija, koja će se izvoditi u
koordinaciji sa Zagrebačkim holdingom, odnosno podružnicom Voda i
odvodnja. Posljednja, završna faza sanacije odnosi se na radove
održavanja pristupnih vijadukata mosta'', navodi Bilić.
Tko će izvoditi radove vrijedne 16,5 mililijuna kuna?
Most slobode (Zarko Basic / PIXSELL)
Radove na sanaciji Mosta slobode izvodit će splitske tvrtke SPEGRA i SPEGRA INŽENJERING uz ugovoren nadzor i koordinatora zaštite na radu od strane tvrtke GEOEKSPERT, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 16.575.664 kuna bez PDV-a.
Što se tiče budućih planova, osim što valja napomenuti da je u tijeku i sanacija Stupa D Podsusedskog mosta i drugog nivoa petlje na Aveniji Marina Držića, u dogledno vrijeme u planu je i sanacija starog Savskog mosta te Mosta mladosti za koje su u tijeku pripreme za pokretanje postupaka javnog nadmetanja.