Slovenski inženjer građevine Marjan Pipenbaher otac je Pelješkog mosta. Smatra ga remek djelom i svojim životnim djelom - na njemu je radio 2 godine, a voli ga predstaviti uz Oliverovu pjesmu Moj galebe.
"Ima simboliku. Prkosi svakoj buri, lipo mi je, gledam te moj galebe. Ovaj prostor je prelepi, most ne smije bit, tu more bit most više kao žena, ne kao muškarac da dolazi da sve razbije, nego više nježnije, kao žena, više kao čipka da ulazi u ovaj prostor", priča Marjan.
Pipenbaher je najugledniji slovenski projektant. Radio je mostove po cijelom svijetu. Od Turske, Izrela, Crne Gore do Slovenije. Obrisi najvećeg hrvatskoj mosta vidjet će se tek dvije godine nakon početka gradnje jer će se dobar dio posla obavljati ispod mora.
"Zabijanje pilota na stupnim mjetima 4 i 5 će trajati više od godinu dana. Znači da će tek nakon godinu dana se pojaviti pilotne glavnice. Ovdje se zabijaju piloti od 125 metara. Dubina mora je konstantna 27 metara, znači još 100 metara u meku glinu", objašnjava Marjan.
Maketu mosta poslao je u Dansku na testiranje pri udarima vjetra do 250 kilometara na sat. Konstrukcija je fleksibilna pa će izdržati nalete bure za vrijeme gradnje, a kasnije zbog ograde naleti vjetra neće smetati ni prometu.
"Napravili smo protiv vjetrenu zaštitu. Ova ograda je na neki način transparentna. Strujanje vjetra se propušta. Do 150 kilomedara na sat, do 200 praktično za redovni promet, osobna vozila i tovarna vozila neće biti nikakvih ograničenja", tvrdi Marjan.
Most se nalazi na seizmološki jednom od najaktivnijih područja u zemlji pa se moralo misliti na potrese, ovaj bi trebao izdržati jačinu do 8 stupnjeva po Richteru. "On je dosta flekisbilan tako da može izdržat potresno opterećenje", objašnjava Marjan.
Mislio je na to kako će priroda utjecati na sigurnost mosta, ali i kako će most utjecati na prirodu. "Ja uvijek kažem da most mora imat dušu, ne", tvrdi. Marjan je ovog ljeta navršio 60 godina. Mašta o mirovini koju će provoditi u svojoj kući na Malom Lošinju, u zemlji u čijoj će povijesti će ostati upisan kao čovjek koji je spojio jug s ostatkom Hrvatske.
Kako će izgledati Pelješki most, ali i njegova gradnja, pogledajte u nastavku: