situacija nije jednostavna /

Umjetnici na udaru koronakrize, ostaju bez angažmana i publike: 'Živimo od dana do dana...'

Kako bi im pokazali da su itekako potrebni i važni, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj pokrenuo je online kampanju

30.10.2020.
19:20
VOYO logo

Rijeka 2020 će ipak biti i Rijeka 2021. Naime, Odbor za kulturu u Europskom parlamentu prihvatio je odluku o produljenju statusa prijestolnice kulture do 30. travnja sljedeće godine za Rijeku i irski Galway. 

No, unatoč toj lijepoj vijesti, pozicija umjetnika tijekom pandemije koronavirusa često je zanemarena i marginalizirana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjesto da redaju projekte, zahvaljujući pandemiji koronavirusa, umjetnici nerijetko ostaju bez angažmana i publike. Dado se smatra sretnikom jer još može uživati glumeći - čak i pred upola manje gledatelja nego inače. A svjestan je i rizika.

"Da se zarazim, a pogotovo ako recimo to saznam nakon probe koju imamo tu na sceni, ja mislim da bi eventualno, uz ostale kolege koji bi morali biti u izolaciji, jedna predstava mogla igrati", govori glumac Zagrebačkog kazališta mladih Dado Ćosić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni spisateljima, koji su naviknuli na rad od kuće, nije jednostavno. Promocije knjiga koje sada održavaju online i pisanje u svoja 4 zida - nisu baš izvor inspiracije. 

"Osjećam se anksiozno kad sam zatvorena non-stop i odem tu i tamo u dućan. Nisam baš nešto nadahnuta, moram priznati", jasno će spisateljica i urednica u nakladničkoj kući Durieux Ivana Rogar

"Živimo od dana do dana", poručuje Slijepčević. Smatra da od odgovornih - države i Ministarstva kulture, umjetnici ne dobivaju potrebnu podršku. 

Online kampanja

"Ako ste firma koja se bavi biločim drugim, kontinuirano dobivate  naknadu. Ako ste umjetnik - ne. Kao da je ono, kriza završila, ono u 5. mjesecu. Mogu samo poručiti kolegama da znamo koja nam adresa treba pružiti podršku ili nek nam kaže Država što nam posredno i govori - da smo zapravo nepotrebni i nebitni", kaže   redatelj dokumentarnih filmova Nebojša Slijepčević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi im pokazali da su itekako potrebni i važni, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj pokrenuo je online kampanju.

"Na našem Youtube kanalu, tamo ćete pronaći razgovore sa sad već različitih 15 umjetnika koji pričaju kako se nose sa nemogućnošću nastupanja, stvaranja i prezentiranja svojih radova javnosti", govori voditeljica projekta EuropaKultura Andrea Čović

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jer, glavni je cilj pokazati da su kreativne industrije važan strateški čimbenik koji čini bitan dio BDP-a Europske unije, a čiji je promet u drugom tromjesječju ove godine pao za čak 80 posto.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo