Rijeka 2020 će ipak biti i Rijeka 2021. Naime, Odbor za kulturu u Europskom parlamentu prihvatio je odluku o produljenju statusa prijestolnice kulture do 30. travnja sljedeće godine za Rijeku i irski Galway.
No, unatoč toj lijepoj vijesti, pozicija umjetnika tijekom pandemije koronavirusa često je zanemarena i marginalizirana.
Umjesto da redaju projekte, zahvaljujući pandemiji koronavirusa, umjetnici nerijetko ostaju bez angažmana i publike. Dado se smatra sretnikom jer još može uživati glumeći - čak i pred upola manje gledatelja nego inače. A svjestan je i rizika.
"Da se zarazim, a pogotovo ako recimo to saznam nakon probe koju imamo tu na sceni, ja mislim da bi eventualno, uz ostale kolege koji bi morali biti u izolaciji, jedna predstava mogla igrati", govori glumac Zagrebačkog kazališta mladih Dado Ćosić.
Ni spisateljima, koji su naviknuli na rad od kuće, nije jednostavno. Promocije knjiga koje sada održavaju online i pisanje u svoja 4 zida - nisu baš izvor inspiracije.
"Osjećam se anksiozno kad sam zatvorena non-stop i odem tu i tamo u dućan. Nisam baš nešto nadahnuta, moram priznati", jasno će spisateljica i urednica u nakladničkoj kući Durieux Ivana Rogar.
"Živimo od dana do dana", poručuje Slijepčević. Smatra da od odgovornih - države i Ministarstva kulture, umjetnici ne dobivaju potrebnu podršku.
Online kampanja
"Ako ste firma koja se bavi biločim drugim, kontinuirano dobivate naknadu. Ako ste umjetnik - ne. Kao da je ono, kriza završila, ono u 5. mjesecu. Mogu samo poručiti kolegama da znamo koja nam adresa treba pružiti podršku ili nek nam kaže Država što nam posredno i govori - da smo zapravo nepotrebni i nebitni", kaže redatelj dokumentarnih filmova Nebojša Slijepčević.
Kako bi im pokazali da su itekako potrebni i važni, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj pokrenuo je online kampanju.
"Na našem Youtube kanalu, tamo ćete pronaći razgovore sa sad već različitih 15 umjetnika koji pričaju kako se nose sa nemogućnošću nastupanja, stvaranja i prezentiranja svojih radova javnosti", govori voditeljica projekta EuropaKultura Andrea Čović.
Jer, glavni je cilj pokazati da su kreativne industrije važan strateški čimbenik koji čini bitan dio BDP-a Europske unije, a čiji je promet u drugom tromjesječju ove godine pao za čak 80 posto.