Kao i njihove ostale kolege, ni Uljanikovci koji su na bolovanju nisu dobili svoje minimalne plaće.
Naime, HZZO je radnicima koji su na dužem bolovanju zbog težih dijagnoza poručio kako neće dobiti nikakvu naknadu.
Naime, Zakon o obveznom zdravstvenom osiguranju predviđa da bolovanje uvijek plaća poslodavac. Ako bolovanje traje više od 42 dana, HZZO poslodavcu nadoknađuje sredstva. U slučajevima kada tvrtka nema novaca na računu HZZO izravno isplaćuje plaće radnicima, ali samo ukoliko je račun tvrtke blokiran najmanje dva mjeseca uzastopno.
U tu su rupu od dva mjeseca su izgleda, upali svi radnici Uljanika na bolovanju. HZZO navodi kako postupa po izričitim zakonskim odredbama pa posljedice koje trpe radnici na bolovanju ukazuju na ozbiljan propust samog zakona. Koliko se radnika Uljanika našlo u toj situaciji, zasad je nepoznato.
Poslali smo i službeni upit HZZO-u da se očituje o ovoj situaciji, a evo što su nam odgovorili:
"Radnicima Uljanika koji su na bolovanju nije isplaćena minimalna plaća, već svota od stotinjak kuna. Uprava Uljanika objasnila nam je da po zakonu radnici koji nisu imali radnih sati u mjesecu za koji je trebala biti isplaćena plaća imaju pravo samo na tu svotu. Kako bi stekli pravo na naknadu HZZO-a, objašnjavaju dalje, potrebno je da je Uljaniku najmanje 60 dana blokiran račun."
Nažalost, zakonske rupe i nerazumijevanje banaka ponovno rezultira time da se sve lomi na leđima onih najbespomoćnijih, u ovom slučaju radnika.
"Uljanikov sam radnik već 18 godina. Krajem srpnja otišao sam na bolovanje radi dijagnosticiranog tumora. Ovih dana je krenula isplata minimalca radnicima od 2.700 kuna. Provjerom stanja računa, vidio sam da mi je uplaćeno osobno primanje u iznosu od 137,59kn. Nazvao sam platni ured Uljanika gdje su mi se rekli da radnici koji su na bolovanju nemaju pravo na minimalni iznos plaće te da moramo čekati da nas isplati HZZO. Kontaktirao sam potom HZZO koji mi je odgovorio da nažalost ne mogu dobiti taj iznos dok god Uljanik nije u konstantnoj blokadi od 60 dana, a budući da svako malo odblokiraju račun, tih 60 dana se konstantno odgađa. Nevjerojatno sam razočaran", poručio je Ivan Pavletić, zaposlenik Uljanika za Glas Istre.