TAMNA STRANA ADVENTA /

Ugostitelj za Direkt progovorio o muljanju na Adventu: 'Ne miriše na kobasice, nego na korupciju!'

Nekolicina poduzetnika dobiva lokaciju za 3000 kuna, a zatim ju daju u podnajam za deset puta veći iznos

5.12.2019.
22:25
VOYO logo

Advent u Zagrebu namješten je unaprijed! Bez veze u Gradu nitko ne može dobiti kućicu, a oni koji ih dobiju tvrde kako su im ruke vezane jer su im nametnutibrendovi koje moraju prodavati.

"Advent im više miriše na korupciju, nego na kobasice",  tako govore ljudi koji rade ili su radili u kućicama na Adventu. Odlučili su se progovoriti nakon što su neki mediji otkrili da nekoliko odabranih tvrtki, bliskih gradonačelniku MilanuBandiću i njegovim ljudima, za sitan novac dobiva najatraktivnije adventske lokacije, a onda kućice dalje daju u podnajam po basnoslovnim cijenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog svega trpe i posjetitelji jer zbog visokih troškova poskupljuju i kobasice. Iza ukusnih i mirisnih kobasica, fritula i kuhanog vina ugostiteljima ostaje gorakokus. Nezadovoljan je i naš sugovornik čiji je identitet poznat redakciji. Nekoliko je godina imao kućice na Adventu, a ove je, kaže, odustao jer su cijene kućica postale previsoke.

"Rasle su neproporcionalno, po 20, 30, 40 posto. Bogovićeva je skočila 40 posto u godinu dana. Govorimo o iznosima od 50 do 90 tisuća kuna za istu lokaciju! To je kućica 2,80 metara s 1,80 metara. Za taj novac, za 90 tisuća kuna, unajmiš najbolji lokal u gradu na više mjeseci."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dozvole za lokacije nekolicini poduzetnika dao je Grad Zagreb za nešto više od 3000 kuna po mjestu, a oni su ih kasnije u podnajam dali za desetak puta veću cijenu. Iz Grada su bez komentara na razvoj afere. Podsjećaju tek na prošlotjedno priopćenje u kojem kažu da su se svi ravnopravno mogli prijaviti. Naš sugovornik tvrdi da to baš i nije istina.

"On zna ove godine da radi iduće godine. To više nije pitanje hoće li, nego koliko lokacija će imati. Hoće li se nešto novo ubaciti, hoće li izmjestiti raspored kućica. Nije upitno hoće li će raditi ili neće", kazao je anonimni sugovornik.

A oni koji su ove godine zakupili kućice na Adventu prošli su još skuplje, kaže novinar 24sata Ivan Pandžić koji je aferu i razotkrio.

"Zakup je svake godine od 15 do 20 posto skuplji. "Kraljevi" plaćaju isti zakup Gradu godinama. Tu se cijena nije mijenjala, imaju još i popust. A svake godine dižu od 15 do 20 posto krajnjim zakupcima. Zato je ove godine došlo do  tolikog vala nezadovoljstva i ugostitelji su rekli - dosta je bilo", pojašnjava Pandžić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada plate zakup, ugostitelji moraju plaćati i struju, a onda im iznajmljivači još odrede i koje će brendove prodavati. Vidjeli smo ugovor od prošle godine koji određuje ekskluzivitet na brend piva, kao i obvezno plaćanje jednom vrstom kreditne kartice. Neki prozvodi moraju biti jasno vidljivi na prve tri police u hladnjaku. Određen su i brendovi sokova, vode i kuhanogvina. A na plaćanje jednom kreditnom karticom, kaže, morali su dati popust od 10 posto.

U ugovorima od prošle godine bile su određene i cijene. Tako su rakije smjele koštati minimalno 10 kuna, a preporučivalo se 12. Hot dog je trebao biti 15, mineralna 12, ledeni čaj 14, a kuhano vino 15 kuna. Priča ide dalje pa se otkrilo kako ove godine kućice na Adventu drže čak i neki optuženici u aferi "Šator".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da, drži direktni optuženik u aferi "Šator". Gdje USKOK opisuje u detalje namještanje poslova na prijašnjim Adventima. Ta ekipa se malo maknula, povukla dvije godine. Uletjeli su neki novi igrači koji po istom principu poput DemeRebusa drže većinu kućica u središtu Zagreba. Sada su se vratili i ovi. Optužnica je podignuta, četiri godine se ne događa ništa. Svjedoci mijenjaju iskaz, dobivaju kućice", govori Pandžić.

Kad završi Advent, priči nije kraj, ugostitelji tvrde da moraju nastaviti surađivati s tim istimiznajmljivačima koji drže ostale manifestacije tijekom godine jer to je zalog da nagodinu - opet budu na Adventu.

Uz brojne posjetitelje, zagrebačkim Adventom šeće i USKOK, koji bi trebao utvrditi jesu li se u kućice uselili mito i korupcija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo