Pojedinci tvrde da Grčka i Španjolska ističu samo određene poslovne subjekte s najavljenim nižim cijenama za ovu sezonu, a sve u svrhu promocije 'jeftinijih' cijena u cijeloj zemlji.
arti-201003150327006Mogućnost da Grčka i Španjolska ponude jeftinije aranžmana, i to do razine dampinških cijena, komentirao je i Anđelko Leko za Bankamagazine.hr, predsjednik Udruge hotelijera i restoratera te predsjednik HUP-a Zagreb, koji također smatra da je riječ o propagandi te da bi snažno snižavanje cijena u potpunosti ugrozilo kvalitetu, no svjestan je da će većina europskih, pa i domaćih turističkih kompanija rušiti svoje cijene.
''Ovogodišnja situacija je takva da se sigurno ne može očekivati održavanje cijena, a najviše će imati problema hoteli s 4 ili 5 zvjezdica. Kao Udruga ne preporučamo snižavanje cijena, no neminovno je da će do toga doći kod nekih hotela, zbog financijske krize, ali i psihološkog efekta krize'', konstatirao je Leko.
Mediji su prije 15-ak dana objavili da Grčka koja petinu svojih godišnjih prihoda ostvaruje direktno od turizma, sprema masovno sniženje turističkih aranžmana, te kako će davati popuste i do 50 posto.
arti-201003100639006Smanjivanje cijena prema prognozama očekuje se u većini europskih zemalja, od Španjolske do Turske, koja je prema istraživanju GfK, najizglednija dobitnica turističke sezone, no za sada je u spuštanju cijena najkonkretnija bila Crna Gora.
Prema mišljenju Zorana Pećarevića, predsjednika Uprave Generalturista, dosadašnje informacije o bukingu nisu dovoljne da bi se donosila pouzdana procjena sezone i nisu moguća niti nakon sajma u Berlinu, koji se do sada koristio kao glavni pokazatelj očekivanja, zbog značajnog utjecaja last minute ponuda.
''Ne mislim da će ova sezona biti bolja od lanjske i mislim da bi trebali biti jako zadovoljni ako bude na istom nivou. Vrlo mali je broj gostiju kojima cijena nije bitna i zato je ona važan faktor'', smatra Pećarević.
Pojeftinjenje u Grčkoj i Španjolskoj, moglo bi imati velik utjecaj na hrvatske planove, ističe Pećarević, jer su te dvije zemlje u percepciji nekog prosječnog turista pozicionirane otprilike na našem nivou.
arti-201003130065006Prognoze o spuštanjima cijena su realne, no teško je za Hrvatsku točno procijeniti o kojim je postotcima riječ, kao i koja bi bila uspješnost te mjere. Hotelijeri su, primjerice, prošle godine bili primorani spuštati cijene, a njihov je rezultat najgori u turističkom sektoru, dok su kampovi i privatni smještaj puno bolje prošli.
Ukupni prihod od turizma u prvih devet mjeseci 2009. godine bio je milijardu eura manji u odnosu na 2008. godinu, a gubitak hotelijera koji su objavili izvješća na Zagrebačkoj burzi povećan je na 200 milijuna kuna. Čak i inače optimističan, ministar turizma Damir Bajs ističe prijetnju konkurencije koja si ne smije dopustiti lanjske minuse, zbog čega će nadolazeća sezona biti prava bitka za svakog gosta, koji će svoje odluke donositi u posljednji trenutak.
Veljko Ostojić, predsjednik Riviere Poreč, rušenje cijena smatra izrazito negativnom pojavom. Tvrdi da to kao poslovni potez nije najbolja poslovna odluka, a pogotovo neposredno prije početka sezone odnosno kada su cijene formirane i objavljene.
''To je očito pokazatelj neke vrste panike kod ponuđača, što na dugi rok donosi samo probleme. Dakle, nakon što se cijene spuste nije ih moguće u kratkom roku vratiti na prijašnju razinu. Naravno da je cijena značajan faktor prilikom donošenja odluke o odabiru destinacije, no puno značajniji čimbenik je vrijednost za novac'', smatra Ostojić, prema kojem je kvalitetniji poslovni potez davanje dodatnih vrijednosti za istu cijenu, piše Bankamagazine.hr.
Prethodni članak:
arti-201003110005006