Nakon mjeseci depresivnih i teških vijesti iz Uljanika i Trećeg maja - evo i nekih dobrih vijesti iz hrvatske brodogradnje.
U Brodosplitu, radnici su nakon tri godine završili najveći jedrenjak na svijetu. Flying Clipper je viši od splitskog zvonika Svetog Duje, a zbog duljine od 162 metra mogao bi ući u Guinnessovu knjigu rekorda. Na palubi ima tri bazena, u kupaonicama jacuzzije, luksuzne kabine i biblioteku.
Impozantni jedrenjak na vezu u splitskom škveru zadnjih mjeseci čak je postao i turistička atrakcija, a razgledao ga je i RTL-ov reporter Hari Kočić.
"Gotovo 4D doživljaj brodogradnje. Može se pomirisati, opipati, približiti se variocu i brusaču", kaže Josip Jurišić, glasnogovornik Brodosplita.
Pomirisali smo ga i mi, ali smo se prije penjanja na palubu malo divili 220 tona teškim jarbolima, toliko posebnim da u škveru imaju direktora zaduženog samo za njih.
"Posebno je to što je kompletan proces proizvodnje, od rezanja,
formiranja, varenja,
okrupljivanja, akz tretmana odrađen u pogonima ovog splitskog
giganta Brodosplita, koji je u stanju napraviti najveće jarbole
na svijetu", kaže Dalibor Komatina, direktor
projekta jarbola.
Koji će nositi najveća jedra na svijetu na najvećem jedrenjaku na svijetu, a svemu će se tome diviti 300 putnika i 150 članova posade.
Najluksuzniji pogled tijekom putovanja imat će oni u najluksuznijim kabinama. A one još uvijek nisu dovršene jer su u brodogradilištu, bar nam tako kažu, namjerno, najzahtjevniji dio posla ostavili za kraj.
Zato su kabine za one malo siromašnije goste već pri kraju. Kabine koje su jednu kategoriju niže također su ukusno uređene. Od pozlaćenih slavina, preko starinskog štiha uređenja do pogleda na more, koji je, doduše, malo suženiji.
Teško je nabrojati sav luksuz koji će krasiti prvi putnički jedrenjak napravljen u Brodosplitu.
"Ovaj broj je specifičan po tome što ima tri bazena različitih
funkcija. Imamo na provi
waiting pool, takozvani mali jacuzzi, imamo glavni swimming pool
u kojem se trenutno nalazimo i na krmi diving pool koji služi za
ronjenje", kaže nam Daniel Stojčić Mureta,
stručnjak za zdravstvene standarde,
Vanjska kormilarnica uređena je u starinskom štihu, kažu nam, kako bi selfiji bili što bolji. No nemojte da vas to zavara. Ovo je jedan od najsigurnijih brodova na svijetu. U bilo kojem trenutku može ploviti 2000 milja nakon nesreće što je najveća udaljenost od kopna do pučine na planetu Zemlji.
Brod je replika broda France II iz 1911. godine, zadnjeg Clippera ikad izgrađenog, kojeg je, kada je odslužio svoje, američka vojska 1922. godine iskoristila kao metu za vježbanje.
"Hoće li i ovaj jednog dana biti meta za gađanje našoj vojsci ili imate druge planove s njim? Imamo potpuno druge planove s tim brodom. Taj brod je namijenjen da plovi 50 godina i takav imamo dogovor s kupcem koji nam cijelo vrijeme dajte mi savršen brod, a mi mu kažemo 'čujte, dođite za 50 godina pa provjerite osobno.'"
Ovaj spoj modernog i starinskog, sigurni smo, trajati će puno duže od pedeset godina i zaista ga je lijepo bilo vidjeti, opipati i pomirisati. Kao što je i radnicima sigurno lijepo raditi u brodogradilištu u kojem imaju 4D doživljaj redovite plaće.