Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je izgradnju tri nova mosta u Zagrebu, što će biti omogućeno kroz predložene izmjene i dopune Gradskog urbanističkog plana (GUP), koji je upućen u javnu raspravu.
Tomašević pritom dva mosta - istočni Jarunski most i zapadni Jarunski most, planira graditi u svom drugom mandatu na čelu Zagreba, ukoliko ga osvoji.
Iz Grada navode da su u GUP-u još od 1970-ih godina ucrtana nova tri mosta u zapadnom dijelu Zagreba na prostoru od Jadranskog do Jankomirskog mosta, pa je Grad Zagreb u petak u javnu raspravu, koja će trajati do 12. srpnja, uputio prijedlog Izmjena i dopune GUP-a, koje zadržavaju sve postojeće prometne koridore i planirane mostove preko Save.
Tomašević je najavio je kako je izmjenama GUP-a predložena promjena karaktera "istočnog Jarunskog mosta" iz cestovnog u pješačko-biciklistički, s obzirom na to da je vrlo blizu Jadranskom mostu koji je cestovni i tramvajski most, te imajući u vidu nemogućnost cestovnog spoja za most s južne strane.
"Pješačko-biciklističkim mostom istočno od jezera Jarun povezujemo sportske sadržaja Arene, Mladosti i Rekreacijsko sportskog centra (RSC) Jarun, te stanovnike gradskih naselja Laništa i Jaruna. Za taj most je potrebno napraviti arhitektonsko-urbanistički natječaj tako da je, uz rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, planirani rok izgradnje mosta kraj 2027. godine", najavio je Tomašević.
Preostala dva cestovna mosta zapadnije od tog mosta su "zapadni Jarunski most" i "most u Savskoj Opatovini", a oni su nužni s obzirom na veličinu grada i njegov daljnji razvoj, posebno imajući na umu ubrzanu stambenu izgradnju u gradskoj četvrti Stenjevec, tvrdi Tomašević.
No, ukoliko se uzme u obzir postojeća gustoća naseljenosti u gradskim četvrtima Podsused Vrapče, Stenjevec i Trešnjevka jug, Gradska uprava smatra da je prioritetnija izgradnja "zapadnog Jarunskog mosta" što je predmet i prometne studije koju je Grad Zagreb naručio.
Zapadni Jarunski most je namijenjen cestovnom i tramvajskom prijevozu uz pješake i bicikliste.
"Strateški je bitan za uspostavljanje tramvajske mreže do buduće Nacionalne dječje bolnice u Blatu, te kako bi značajno unaprijedio prometnu povezanost cijelog zapadnog dijela grada. Zapadni Jarunski most, s obzirom na provedeni arhitektonski natječaj i status imovinsko-pravnih odnosa, planiramo izgraditi i pustiti u promet do kraja 2028. godine", najavio je Tomašević.
Vezano uz “most u Savskoj Opatovini”, procjena je da će se zbog lošijeg statusa imovinsko-pravnih odnosa, potrebe arhitektonsko-urbanističkog natječaja i izgradnje spojnih cesta taj cestovni most moći izgraditi najranije 2031. godine, navodi se u priopćenju.
POGLEDAJTE VIDEO: Kvaliteta vode na Jarunu i Bundeku je izvrsna: 'Nije bolja ni u kadi pod tušem'