Francuski proizvođač ekskluzivnih superautomobila, Bugatti suočava se s velikim izazovom. Vrijeme motora na unutarnje sagorijevanje polako prolazi, a konkurencija sve više radi na električnim jurilicama. No, tranzicija u električnu budućnost predana je u sigurne ruke 33-godišnjeg Mate Rimca.
Tvrtka poznata po nekim od najvećih i najsnažnijih benzinskih motora ugrađenih u serijska vozila, koja mogu razviti brzine i od 480 kilometara na sat, sada će iste performanse morati postići na drugi način. A to je nešto što Rimac zna.
CNN se vratio u prošlost te podsjetio da je Mate Rimac u svojim tinejdžerskim danima rasturio motor svog BMW-a na jednoj utrci te je, umjesto da ga popravi, odlučio napraviti potpuno električni pogon, kojim je kasnije obarao rekorde. Bilo je to vrijeme prije Tesle Elona Muska, ali Nikola Tesla je i Rimcu bio inspiracija.
"Budući da sam bio u Hrvatskoj, puno sam čitao o Nikoli Tesli, koji je također rođen u Hrvatskoj. On je prije 160 godina izumio elektromotor koji sad koristimo svugdje i zapitao sam se zašto nitko još nije koristio ovako savršen stroj koji je izumio Nikola Tesla kako bi automobile učinio zabavnima i uzbudljivima", rekao je Mate.
Brzo prijeđen trnovit put
Kada je postigao zapažene uspjehe sa svojim "Green Monsterom", Rimac je 2009. osnovao tvrtku Rimac Automobili, koja je prije koji mjesec iznjedrila električni hiperautomobil Neveru, koja razvija 1900 konjskih snaga. Netom prije toga Rimac Automobili i Bugatti su se spojili u kompaniju Rimac-Bugatti.
Svoj vrlo trnoviti put prošao je vrlo brzo. kako nije imao velikih investitora, uz razvoj superautomobila, Rimac je odlučio prodavati svoju tehnologiju drugima.
"Morao sam sve naučiti od nule, što je ovdje bilo prilično teško bez mentora i prateće industrije. Puno toga morao sam odraditi na teži način. Taj dio poslovanja, prodaja tehnologija drugim tvrtkama, postao je najveći izvor stvarnog prihoda tvrtke i razlog zašto su Rimac Automobili bili profitabilni gotovo od samoga početka", otkrio je tajnu svog uspjeha.
Koliko je dobar u tom što radi, govori i činjenica da je razvoj tehnologije prebacio u novu tvrtku, Rimac Technology, koja će nastaviti razvijati električne komponente za druge proizvođače automobila te neće biti ovisna o Bugattiju. U tome mu je pomogao i njegov mentor, prijatelj te jedan od prvih klijenata, svjetski poznati Christian von Koenigsegg.
"Upoznao sam Matu kad je kao 17-godišnjak došao na Sajam automobila u Ženevu. Rekao mi je: 'Želim stvarati automobile, električne automobile. Kako da to napravim?' Tad sam na neki način postao njegov mentor", otkio je osnivač i izvršni direktor švedske kompanije Koenigsegg.
Definicija automobilske budućnosti
U međuvremenu su se pojavili i veliki ulagači. To su velika imena automobilske industrije, Hyundai i Porsche, a upravo je potonji postao ključan u fuziji Rimca i Bugattija. Uostalom, imaju 45 posto udjela u novoosnovanoj kompaniji. Rimac nastavlja svoje hiperautomobile prooizvoditi u Hrvatskoj, trenutno gradi kampus u Kerestincu, a Bugatti nastavlja proizvodnju u francuskom Molsheimu.
"Najlakši potez za nas bio bi uzeti Neveru, staviti na nju drugačiji dizajn i nazvati je Bugatti. Ali to apsolutno nije ono što ćemo učiniti", poručio je Rimac.
Rimac smatra da će za desetak godina ljudi uživati u automobilima poput Nevere, ali ih neće voziti. "Danas smo u sumraku automobilske ere. Volim automobile, zarađujem prodajom automobila, ali mislim da će doći do velike promjene u sljedećim desetljećima", zaključio je Rimac.
Iako nije govorio o tome kako će izgledati ta mračna automobilska budućnost, jasno je da će Mate Rimac imati velik utjecaj na nju, piše CNN.