'NEŠTO APSOLUTNO LUDO' /

Mate Rimac otkrio što bi mogao napraviti s Bugattijem, ideje za prve aute zvuče čudno i senzacionalno

Image
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

'Da ste mi prije dvije godine rekli da ću biti izvršni direktor Bugattija, rekao bih vam da ste j***no ludi', kaže Rimac

20.8.2021.
14:11
Davorin Visnjic/PIXSELL
VOYO logo

Mate Rimac "mogao bi s Bugattijem učiniti nešto sasvim ludo", piše američki automagazin Motortrend navodeći kako hrvatski poduzetnik i inovator ima velike planove za francuski brend kada bude posve pod njegovom kontrolom.

"Da ste mi prije dvije godine rekli da ću biti izvršni direktor Bugattija, rekao bih vam da ste j***no ludi", kazao je Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ODJEKNULO JE POPUT BOMBE /

Stručnjak pojasnio kako će Rimčev posao s Bugattijem točno utjecati na Hrvatsku: 'Ovo će se odraziti na sve'

Image
ODJEKNULO JE POPUT BOMBE /

Stručnjak pojasnio kako će Rimčev posao s Bugattijem točno utjecati na Hrvatsku: 'Ovo će se odraziti na sve'

Rimac projektira dva nova modela Bugattija

Njegova tvrtka Rimac autombili iduće godine će na tržište isporučiti svoj novi električni hiperautomobil Nevera. U međuvremenu, tvrtka se tehnološki razvija, a u zadnjem tromjesečju ove godine počet će poslovati i nova tvrtka Bugatti Rimac. On želi ponudu Bugattija, poznatu po modelima Veyron i Chiron, proširiti na više modela uključujući i one na električni pogon. Motortrend piše kako se pod Rimcem Bugattijeva postava više neće sastojati samo od dvosjednih hiperautomobila.

"Možda ću napraviti nešto ludo. S ovom markom možete učiniti toliko toga. Možda terenac ili kupe s dugim poklopcem ili nešto apsolutno ludo o čemu nitko ne razmišlja", kazao je Rimac za Motortrend.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hiperautomobili Bugatti koristit će Rimčev električni pogon visokih performansi. Dva nova modela Bugattija, koje projektira Rimac, pojavit će se do 2030. godine. Prvo benzinsko-električni hibrid, a nakon toga i EV.

'VW je prevelik za proizvodnju hiperautomobila'

Bugatti je francuska automobilska marka sa 112 godina dugom tradicijom i bogatim zanatskim naslijeđem koja je potkraj 1990-ih postala dio Volkswagen Grupe. No, Volkswagen radi na posve drugačijim i većim platformama.

"Oni u Grupi nemaju ništa za hiperautomobile. Njih bi razvoj hiperautomobila koštao milijarde i to ne bi moglo funkcionirati. Prevelika su tvrtka", napominje Rimac koji Bugatti vidi kao novu priliku i pun je ideja.

Bugatti može u budućnosti učiniti mnoge različite stvari sa stajališta tehnologije i pozicioniranja na tržištu. Rimac želi vratiti marku korijenima i razviti više naprednih, elektrificiranih vozila. U međuvremenu, Bugatti će proizvesti Bolide od 1824 konjskih snaga, ukupno 40 automobila za utrke, svaki vrijedan 4,7 milijuna dolara s rokom isporuke do 2024. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I Rimac i Bugattijev direktor dizajna Frank Heyl slažu se da se kupci Bugattija razlikuju od kupaca Rimčevih vozila. Proizvodnja Rimčevih automobila ostat će na ne više od 100 komada godišnje, i to samo jednog modela koji će sažimati tehnološki vrhunac tvrtke. Rimac će tijekom tri godine proizvoditi 50 Nevera godišnje.

'Počeo sam u garaži, a sada postajem dio ove industrije'

Bugatti Rimac je u 55-postotnom Rimčevom vlasništvu, a 45 posto u vlasništvu Porschea. Rimac će se posvetiti izgradnji hiperautomobila i za Bugatti i za Rimac, ali oba će biti zasebne marke. Vozila će se proizvodit u različitim tvornicama i prodavati putem različitih distribucijskih kanala. Iako će oba branda zadržati svoja sjedišta u Zagrebu i Molsheimu u Francuskoj, 2023. će u Hrvatskoj biti otvoren novi kampus kako bi se omogućila kombinirana radna snaga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je dosad uživao u poslovima manjeg obima, poput pomaganja u razvoju Battiste za Pininfarinu i stvaranja baterija i infotainment sustava za Aston Martin Valkyrie, Rimčev je cilj da Rimac Technologies sklopi ugovore s velikim proizvođačima automobila. Motortrend piše kako pola svog vremena planira posvetiti tvrtki Bugatti Rimac, a pola na Rimac Technologies, pokušavajući pritom 'gurati' još nekoliko projekata poput električnih bicikala i robotaksija.

"Imao sam 20 godina kad sam počeo u garaži u Hrvatskoj Nisam znao što radim. Danas se osjećam kao da postajem dio ove industrije", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo