Ugledni svjetski mediji objavili su vijest o Rimčevu preuzimanju legendarnog brenda trkaćih automobila Bugatti. To je vijest o kojoj se dugo spekuliralo u automobilskim i tehnološkim krugovima, a svoju je potvrdu dobila u ponedjeljak u Dubrovniku.
CNN navodi kako su Volkswagen grupa i Porsche dogovorili osnivanje nove tvrtke koja spaja Rimac Automobile i Bugatti, a čije će sjedište biti nedaleko od Zagreba. Dodaju kako će Bugatti opstati kao zaseban brend, iako će zajedno s Rimcem razvijati nove automobile.
Iz garaže do etablirane snage autoindustrije
Podsjećaju kako je Mate Rimac u autoindustriju ušao kao 21-godišnjak te prvo razvio Concept One, a potom i Neveru, automobil od 1900 konjskih snaga vrijedan 2,4 milijuna dolara. Ističu kako je rekao da Bugatti neće odsad proizvoditi samo električne automobile, iako je sugerirao da bi u bližoj budućnosti moglo biti takvih modela. Najavio je da će nasljednik Bugatti Chirona, donedavno najbržeg serijskog automobila ikad proizvedenog, vrlo vjerojatno imati hibridni pogon.
Rimčevu akviziciju Financial Times opisuje kao "dogovor koji cementira poziciju Rimca kao etablirane snage u autoindustriji". Nova kompanija, ističu, zvat će se Bugatti Rimac i bit će u rukama Mate Rimca. Oni tvrde kako je Rimac postao jedan od traženijih inovatora u autoindustriji te podsjećaju na njegove početke, kada je 2009. pokrenuo svoju tvrtku u garaži.
Velik korak za Bugatti
Naglašavaju da je ova akvizicija veliki korak za Bugatti, kompaniju koja je poznata po glasnim jurilicama sa 16-cilindarskim motorima. No, napredak tehnologije baterije doveo je do toga da električni automobili dosežu brzine koje ne mogu doseći ni najnaprednija vozila s unutarnjim izgaranjem. Tako navode da je upravo Rimac Nevera od Bugatti Chirona preuzela titulu najbržeg serijski proizvedenog automobila.
Rimac je rekao da će do kraja ovog desetljeća Bugatti proizvesti potpuno električni automobil, a da će se dotad fokusirati na hibridne modele. "Možemo imati dvije paralelne, potpuno različite proizvodne linije", rekao je Rimac te Bugatti usporedio sa švicarskim satovima, a Rimac Automobile s Appleovim satovima.
Ugledna Rimčeva klijentela
Reuters piše kako će Bugatti Rimac imati oko 430 zaposlenika, od čega 300 u Zagrebu, a 130 u Bugattijevoj tvornici u Molsheimu, u kojoj će se nastaviti proizvodnja trkaćih automobila ovog brenda. Podsjećaju i kako je Porsche ove godine podigao svoje udjele u Rimac Automobilima na 24 posto.
CNN navodi kako se Rimac sepcijalizirao za razvoj tehnologije za električne automobile te da su mu klijenti, između ostalih, Jaguar, Aston Martin i Koenigsegg. Navodi se i Rimčeva suradnja s Pininifarinom, renomiranom talijanskom kompanijom koja je svojedobno bila zaslužna za dizajn Ferrarija.
'Hrvatski Elon Musk'
I njemački mediji su se raspisali o Rimčevu preuzimanju Bugattija. Jasno, ondje je to velik posao, s obzirom na to da je u sve uključena Volkswagen grupa.
Poslovni list Handelsblatt piše kako je Rimac "najcool poduzetnik na Jadranu", a nazivaju ga i "hrvatskom verzijom Elona Muska". "Ne samo da izrađuje brze i nečuveno skupe električne supersportske automobile, nego sada najveća europska automobilska tvrtka Volkswagen u njegove ruke stavlja budućnost kultne marke Bugatti", piše Handelsblatt.
Dnevnik Tagesspiel se pita što bi na ovaj posao rekao poznati dizajner i bivši strateg VW-ove grupe, Ferdinand Piëch. "Veliki dizajner automobila i strateg grupe kupio je marku Bugatti kao šef VW-a 1998. godine, nadajući se da će malo sjaja poznatog trkaćeg automobila pasti i na prizemnu Volkswagenovu grupu. Piëch je mrtav dvije godine, a Bugatti postaje hrvatski. Barem malo", pišu dodajući kako je Porscheov udjel u Rimac Automobilima prošle godine porastao na 24 posto zahvaljujući investiciji od 70 milijuna eura.
Francuski chic i umjetnost start-upa
No, sudeći po pisanjima Frankfurter Allgemeine Zeitunga, Piëchovi nasljednici su jedva čekali riješiti se dijela njegove ostavšine. Pišu da se u Wolfsburgu "dugo razmišljalo kako bi se Volkswagen mogao rastati od luksuzne marke sportskih automobila Bugatti. S Porscheom i Rimcem grupa je sada pronašla rješenje u Hrvatskoj. S Bugattijem, Volkswagen grupa sada pokazuje kako se radi na restrukturiranju poduzeća. Volkswagen reorganizira svoj udio u Bugattiju i dovodi proizvođača supersportskih automobila Matu Rimca u zajedničko ulaganje."
Austrijski Die Presse, pak, konstatira da svjedočimo spoju "francuskog chica i inženjerske umjetnosti start-upa". "Novi šef Mate Rimac izjavio je da želi ekskluzivnog proizvođača automobila Bugatti učiniti financijski uspješnim i profitabilnim", zaključuju.