Lijepo izgleda. Potvrdila je to i najnovija nagrada za dizajn - arhitekti Franje Tuđmana dobili su American Architecture Prize. No, aviokompanijama je od izgleda važnije kako Tuđman funkcionira - a time čini se nisu zadovoljni. Primjedbe ima i Croatia Airlines. Iako nam nisu objasnili o kojim se točno problemima radi, u priopćenju koje smo od njih dobili tvrde da s partnerima iz MZLZ rade na uklanjanju uočenih nedostataka u operativnom poslovanju. Zrakoplovnom analitičaru Alenu Šćuricu mnogi su se piloti domaće aviokompanije žalili na uslugu.
“Žale se da ona nije dovoljno dobra, promptna i da stalno čekaju na uslugu koju bi trebali dobit brže ili su je prije dobivali znatno brže! Jednostavno ne istovare vam avion, jer nema ljudi, pa vam je prtljaga unutra ili vam ne spoje stepenice pa se morate strpit par minuta, a u zračnom prometu je pet ili deset minuta enormno puno!”, kaže Alen Šćuric, zrakoplovni analitičar.
Jedan od problema na koji su se žalile aviokompanije, priznaju i u upravi Zračne luke - bilo je čekanje prilikom check in-a. A to su tvrde riješili zapošljavanjem novih radnika. šaltera, kažu ima dovoljno.
“Vjerujem da se sjećate da smo u starom terminalu imali 17 check in šaltera, ovdje ih imamo 30, vidjeli ste i sada da imamo još dodatnu mogučnost za proširenje još 30, to je 60 check in šaltera.”, rekla je Lidija Capković Martinek, glasnogovornica MZLZ.
Svi bi avioprijevoznici voljeli koristiti mostove, no to nije uvijek moguće. A u zračnoj luci poručuju ni ta kritika nije opravdana, jer mostova prije nije ni bilo. A i na stajankama je sada više mjesta. Aviokompanije su se požalile i da ovo stajalište za taksije i autobuse nije natkriveno. Iz zračne luke su poručili da će to brzo riješiti.
“Svi su projekti za izvedbu tih nadstrešnica napravljeni i mi ćemo to napraviti u najkraćem mogućem roku!”, kazala je Lidija Capković Martinek.
Poteze Uprave koja je dovela nove kompanije poput Emiratesa, Šćuric tvrdi treba pozdraviti…
“Ali da automobil Ubera uđe na stajanku s pijanim vozačem ili da putnik prošeće do aviona, dapače, još stopira troley, onaj traktor za prtljagu, to je nepojmljivo.”, kaže Šćuric.
U lipnju avion Croatia Airlinesa morao je umjesto u Zagreb, sletjeti u Rim. U srpnju se vozilo za ukrcaj prtljage zabilo u avion. Ranije tog mjeseca - pilot na jednom letu rekao je putnicima da kasne jer prtljaga nije ukrcana zbog manjka zemljaskog osoblja. Iz zračne luke podsjećaju na novi su terminal preselili u jednoj noći.
“Da smo doživjeli veliko povećanje prometa i da je bilo u tom procesu nekakvih problema i uhodavanja i tako dalje, međutim mi to na dnevnim razinama rekla bih s pojedinim aviokompanijama, a isto tako na mjesečnoj razini kad imamo redovite sastanke sa svim predstavnicima aviokompanija koje lete u Zagreb rješavamo te probleme.”, kaže Capković Martinek.
A sami putnici koje smo zatekli, domaći i strani zadovoljni su. Nedavno provedena neovisna anketa među putnicima, pokazala je njih 80 posto zadovoljno je uslugom.