Početkom rujna već se polako počinju svoditi računi turističke sezone i svi njeni prebačaji ili podbačaji. Slobodna Dalmacija piše da se odavno moglo pretpostaviti kako će se s naglim rastom turističkog prometa izgubiti kvalitetaturističke usluge, ali da je bilo teško pretpostaviti kako će svake godine za 2,5 posto rasti postotak gostiju koji su nečim bili nezadovoljni na odmoru u Hrvatskoj. Naime, istraživanja Instituta za turizam pokazala su da je u tri godine postotak nezadovoljnih gostiju nekim od elemenata usluge u Hrvatskoj porastao za čak osam posto.
Najviše nezadovoljstva zbog prometnih gužvi i smeća
Prema tim istraživanjima, čak 36 posto gostiju tijekom njihovog odmora u Hrvatskoj nešto je jako zasmetalo, dok preostalih 64 posto nije zasmetalo baš ništa. No, još 2014. godine tih koje nije smetalo baš ništa bilo je 72 posto. Drugim riječima, godišnje je čak šest milijuna turista u Hrvatskoj nečim bilo nezadovoljno, odnosno svakom trećem našem gostu nešto je smetalo, imao je neugodnosti i bio je nezadovoljan ponajprije u destinaciji i lokalnom prostoru u koji su stigli, piše Slobodna Dalmacija pozivajući se na istraživanja instituta za turizam.
Konkretno, čak 16 posto naših gostiju smetale su prometne gužve u turističkim mjestima, pa s obzirom na ovogodišnje prometne kolapse u nekim turističkim mjestima (Split, Solin, Makarska, Omiš...) a očekivati je da će taj postotak još rasti. Neprimjereno odloženo smeće i neugodni mirisi koje izaziva bili su razlog nezadovoljstva kod 13 posto naših gostiju, koliko ih je bilo nezadovoljno i gužvama na plažama.
Stiže nam sve više izbirljivijih gostiju
"Činjenica je da su anketirani gosti zadovoljni većinom elemenata ponude i usluge koja im se nudi u Hrvatskoj, odnosno 16 od 33 elementa zadovoljstva dobila su odlične ocjene, tako da zadovoljstvo gostiju, ukupno gledano, raste. Ali raste i broj onih kojima, uz to zadovoljstvo, sve više smetaju određene stvari i imaju neka neugodna iskustva u Hrvatskoj. Dok je stupanj njihova zadovoljstva znatno veći od tih neugoda, dobro je. No, ako prijeđemo granicu na način da gostima negativna iskustva prevladaju, dobit ćemo nezadovoljne goste", kazala je za Slobodnu Dalmaciju Zrinka Marušić iz Instituta za turizam, jedna od autorica istraživanja zadovoljstva gostiju turističkom ponudom i uslugom.
Dodala je kako treba uzeti u obzir i činjenicu da u Hrvatsku dolaze sve zahtjevniji gosti, koji su izbirljiviji i kritičniji prema našoj ponudi, a kojih je i značajno više, pa su sve to razlozi rasta broja elemenata koji im smetaju dok se odmaraju u Hrvatskoj.