Odgovornost je puno šira /

Stručnjak za promet: 'Od nezavisnosti zemlje stradalo je više ljudi nego u Domovinskom ratu'

Sudski vještak za promet, Goran Husinec, kometirao je situaciju na hrvatskim prometnicama i sve veći broj nesreća

28.8.2018.
21:00
VOYO logo

"Ljudi ne paze, voze prebrzo i ono što je zanimljivo, većina stradalih su Hrvati. To nisu turisti koji dolaze kod nas na more, koji su umorni i ne poznaju cestu već su to domaći ljudi koji bi trebali poznavati ceste", kazao je Goran Husinec, stručnjak za promet.

Na pitanje kako spriječiti takve nesreće, Husinec kaže kako bi se trebalo sankcionirati neporezne vozače, da bi kazne trebale biti strože, a bolji bi trebao biti i kućni odgoj te prometna kultura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovornost roditelja

Kakva je odgovornost roditelja koji daju svojem djetetu jak automobil, kao što je to bio slučaj s prometnom nesrećom na Ilici prije nekoliko dana?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Auto od 510 konja nema previše smisla. Takvi automobili nisu praktični. Oni se ne kupuju da bi se njima utkivalo po gradu. Oni se kupuju da bi se pokazao status, da se ljudi prave važni. Takav auto dati mladom čovjeku je izuzetno opasno. Mlad čovjek nema iskustva. Možda i krene polako, netko ga malo isprovocira, vidjeli smo, bila je i djevojka u autu, možda se htio pokazati važan pred djevojkom. Teško je sa 20 godina ostati gospodin u tako skupom automobilu, kada vidite da su oko vas drugi automobili. On je vjerojatno htio pokazati kako taj moćan auto može voziti i nažalost dogodilo se ono najgore", smatra stručnjak.

Izmjene zakona?

Treba li hitno mijenjati Zakon, zabraniti mladima da voze tako jake automobile i povećati kazne za takva nedjela. Bi li to preveniralo ovakve situacije?

Kazne se trebaju povećati jer kad su kazne veće ljudi malo više razmišljaju što će raditi. Ovaj zakon o mladim vozačima, da se opet vrati, ima to i dobre i loše strane zbog kojeg ga se i maknulo. Tu se postavlja pitanje što s onima koji su u redu? Ako neki mladi čovjek ima 18 godina, završi školu, dobar je, zaposli se i onda ne može voziti kamiončić, auto i obavljati posao jer nema 21 ili 24 godine. Tu zakidamo one dobre vozače, a oni loši se i dalje voze bez vozačke dozvole. Tu je problem. Osobitu u manjim mjestima gdje se točno zna tko su ti ljudi. Svi to podvlače pod tepih i nitko neće prstom pokazat na onoga tko radi probleme. Sjetite se slučaja motociklista koji je povozio jednu osobu, a imao je alkohol u krvi. I ta konobarica ili konobar koji mu je točio alkohol, znao je da je mladić došao motorom. Odgovornost je tu puno šira. Kao prvo, odgovoran je onaj koji čovjeku od 20 godina da automobil od 510 konja. Vrlo je teško vjerovati da je čovjek od 20 godina zaradio za automobil od 510 konja. I bez prisutnosti alkohola došlo je do prometne nesreće. Taj netko mu ga je dao u najboljoj namjeri. Svatko svojem djetetu želi najbolje ali to su opasne stvari", kazao je stručnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Može li se njega osuditi za vožnju iz obijesti?

Sudit će ga se po zakonu. Treba vidjeti kako će sud procijeniti, ne možemo kako će suđenje završiti. Hoće li to biti djelo iz nehaja, jer nije prije kažnjavan ili obijesna vožnja. Treba pustiti službe da odrade svoj posao. Najvažnije je da se to više ne ponovi i da se smanji taj crni trend. Od osamostaljenja Hrvatske poginulo je više ljudi nego u Domovinskom ratu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo