STIGLI REZULTATI TURISTIČKE SEZONE: /

U zemlju je ovaj mjesec ušlo 76 posto manje turista nego isti mjesec lani, godišnji pad od 49 posto

Image
Foto: Srećko Niketić / PIXSELL

Prema vrstama komercijalnog smještaja koje su birali turisti u devet mjeseci u (komercijalnom turističkom) smještaju u domaćinstvima ostvareno je daleko najviše noćenja

6.10.2020.
9:29
Srećko Niketić / PIXSELL
VOYO logo

U Hrvatsku je u rujnu došlo 536 tisuća turista ili 76,5 posto manje nego u lanjskom rujnu, dok je ostvarenih 4,8 milijuna noćenja pad od 62 posto, a u devet mjeseci noćenja je bilo 49 posto manje nego u istom razdoblju 2019., pokazuju podaci iz eVisitora.

Analiza tih podataka pokazuje i da su među turistima u Hrvatskoj u rujnu većina ili gotovo 397 tisuća bili stranci, kojih je u odnosu na lanjski rujan došlo 81,1 posto manje, a njihovih 3,6 milijuna noćenja pad je od 68,1 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Domaćih turista je u rujnu bilo gotovo 142 tisuće, koji su ostvarili 1,2 milijuna noćenja, čime su u znatno manjem minusu od stranih turista, od 23,5 odnosno 16,1 posto u usporedbi sa rujnom 2019. godine.

Istra s najviše noćenja, a Koprivničko-križevačka županija jedina s porastima

U devet mjeseci ove godine u Hrvatsku je došlo ukupno gotovo 7,4 milijuna turista ili 60,7 posto manje nego u istim mjesecima prošle godine, dok je ostvarenih ukupnih 52,4 milijuna noćenja pad od 49,1 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stranih 5,9 milijuna turista ostvarilo je gotovo 42 milijuna noćenja, što je 64,6 odnosno 53,6 posto manje nego u devet mjeseci 2019. godine.

Domaći turisti su s 1,4 milijuna dolazaka i 10,4 milijuna noćenja u devet mjeseci, slično kao i u rujnu, u znatno manjem minusu od stranih, odnosno bilo ih je 27 posto manje, a njihovih noćenja 16,3 posto manje nego u lanjskih prvih devet mjeseci.

Po županijama, Istarska je među svima na prvom mjestu sa 13,1 milijun noćenja, što je pad od 53,6 posto u odnosu na devet mjeseci 2019., dok je Kvarner (Primorsko-goranska županija) druga sa 10,7 milijuna noćenja ili 42 posto manje.

Treća je Zadarska županija sa 9,4 milijuna noćenja ili 35 posto manje, četvrta je Splitsko-dalmatinska županija sa 9 milijuna noćenja ili 53,7 posto manje, dok je peta Šibensko-kninska županija sa 3,9 milijuna noćenja ili 44,5 posto manje nego u devet mjeseci prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći pad noćenja u devet mjeseci od 67,1 posto imala je Dubrovačko-neretvanska sa 2,7 milijuna noćenja u devet mjeseci ove godine, dok je među jadranskim županijama Ličko-senjska s najmanjim brojem noćenja, 1,8 milijuna, što je i pad od 45 posto.

U Gradu Zagrebu je u devet mjeseci ostvareno 624,7 tisuća noćenja, što je 68,5 posto manje nego u istim mjesecima prošle godine, dok su u svim kontinentalnim županijama turisti ostvarili ukupno 941 tisuću noćenja ili 51,7 posto manje nego lani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među svim županijama u Hrvatskoj pak najveće iznenađenje po podacima iz eVisitora je Koprivničko-križevačka županija, koja je jedina zabilježila porast noćenja od 15,1 posto u odnosu na lanjskih devet mjeseci i to sa 35 tisuća noćenja.

Domaćinstva i Nijemci s daleko najviše noćenja

Prema vrstama komercijalnog smještaja koje su birali turisti u devet mjeseci u (komercijalnom turističkom) smještaju u domaćinstvima ostvareno je daleko najviše noćenja, 21,7 milijuna, što je 43 posto manje u tom smještaju nego u lanjskih devet mjeseci.

Kampovi su na drugom mjestu sa 8,7 milijuna noćenja ili 53 posto manje, dok su hoteli treći sa 6,5 milijuna noćenja i najvećim padom među prve tri vrste smještaja, od 71,3 posto u odnosu na hotelska noćenja iz lanjskih devet mjeseci.

Među svim stranim tržištima, kao i prethodnih godina, Nijemci su i u ovoj pandemijskoj godini u hrvatskom turizmu zadržali prvo mjesto sa 12,5 milijuna noćenja, što je 38,4 posto manje nego u lanjskih devet mjeseci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi su Slovenci sa 8,1 milijunom noćenja ili 23 posto manje, što je i najmanji pad noćenja među prvih pet stranih tržišta, dok su treći Poljaci sa 4,5 milijuna noćenja ili 25,4 posto manje.

Česi su četvrti sa 3,5 milijuna noćenja ili 34,3 manje, dok su na petom mjestu Austrijanci sa 2,4 milijuna noćenja i ujedno najvećim padom među prvih pet tržišta, od 66,6 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo