Gong je danas priopćenjem reagirao na potencijalnu aferu s financiranjem predizborne kampanje Miroslava Škore. On, naime, u svome izvještaju o financiranju kampanje nije naveo nikakve troškove oglašavanja na društvenim mrežama, iako je jednostavnim uvidom na njegovu Facebook stranicu otkriveno kako je potrošio oko 80.000 kuna.
"S obzirom na to da kandidat za predsjednika Miroslav Škoro nije prijavio oglašavanje na društvenim mrežama u skladu sa zakonom i pridruženim pravilnikom, Gong smatra da Državno izborno povjerenstvo mora razjasniti ovaj slučaj te Škori obustaviti isplatu naknade troškova izborne promidžbe", priopćili su iz Gonga.
Podsjetili na odredbe zakona
Podsjećaju kako u članku 58. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma stoji da obrazac i način unosa financijskih izvještaja pravilnikom propisuje ministar financija. Novi pravilnik, koji se prvi put primjenjivao na nedavnim predsjedničkim izborima, propisuje da se troškovi financiranja društvenih mreža izvještavaju odvojeno od ostalih stavki.
"Ako se kandidati koji imaju pravo na naknadu utrošenih sredstava (oni koji su prikupili najmanje 10 posto) važećih glasova biračica i birača) ne pridržavaju ovih uputa i ne dostave izvještaje 'na propisani način i u propisanom roku', članak 63. Zakona predviđa izricanje administrativne sankcije 'obustave isplate naknade troškova izborne promidžbe", podsjećaju iz Gonga.
Neka se drže propisa
U Gongu smatraju kako bi DIP, ako se želi pridržavati Zakona i pravilnika trebao kazniti Škoru obustavom naknade sve dok on ne ispuni uredno svoje obveze. Ista bi se stvar, kažu u Gongu trebala dogoditi i s Kolindom Grabar Kitarović i Zoranom Milanovićem, ako se utvrdi da nisu poštovali odredbe o podnošenju izvještaja o financiranju svojih kampanja.
"Što se tiče ostalih izvještaja pristiglih od kandidata i kandidatkinja iz prvog kruga, svi su se, osim Ante Đapića, držali Zakona i Pravilnika i prijavili društvene mreže u posebnu kategoriju. Đapić nije prešao prag pa se na njega ova sankcija ne odnosi", priopćili su iz Gonga.
Dodali su kako su napravili analizu preliminarnih financijskih izvješća na predsjedničkim izborima i upozoravali na propuste. Smatraju da je novim pravilnikom napravljen iskorak prema prikazu cjelovite slike izbornih kampanja na društvenim mrežama, ali da, usprkos tome, ima mjesta za napredak.
Podsjećaju i da je glasnogovornik Škorine kampanje rekao kako je njihov računovodstveni servis kontaktirao DIP, pa očekuju "da se DIP, koji organizira i nadzire izbore, drži propisa."