U RTL Direktu smo se u srijedu navečer, zajedno s RTL-ovim izbornim analitičarima Božom Skokom i Krešimirom Macanom osvrnuli na predizborna obećanja dviju najvećih koalicija.
Naravno ona su prilično nerealna, no po vašem iskustvu, vjeruju li birači tome ipak, imaju li ona utjecaja na njihovu odluku?
Skoko: "Birači vole obećanja. Oni na koncu glasuju za osobe s kojima dijele neke vrijednosti ili koji govore ono što oni žele čuti. I birači su relativno kratkoga pamćenja. Možete im puno toga obećati, a onda se zaboravi. Tko se uostalom sjeća što piše u Planu 21".
Macan: "Mi smo orijentijersko društvo. Naučili smo da nam država sve rješava, a ne da se sami borimo pa ta obećanja jamče da se ništa neće promijeniti".
Jesu li se stranke i 2011. toliko razbacivale s obećanjima?
Macan: "Nije trebalo jer kampanje tada nije ni bilo. Znate i sami kako je nastalo ime Kukuriku - tako što su se slučajno našli u tom restoranu. Nije bilo promišljeno kao ovaj put".
Skoko: "Ali, na svakim izborima ima smanjenja poreza, PDV-a, povećanja naknada, plaća, penzija... To je uobičajena priča".
Kompletnu analizu pogledajte u prilogu.