Hrvatska policija kupuje dvije blindirane limuzine vrijedne čak 13 milijuna kuna! Objašnjavaju da su dosad raspolagali samo s jednim takvim vozilom, odnosno da automobili koje imaju ne odgovaraju potrebama. A u natječaju traže da imaju od nosača za strojnice do senzora za suzavac.
Iako se nagađalo da će tri marke vozila konkurirati na ovome natječaju, kako doznajemo, Audi i BMW neće se javiti tako da će MUP nabaviti vrlo vjerojatno upravo Mercedes S klase s blindiranim staklima, karoserijom otpornom na metke i cijelom podnicom otpornom na eksploziv.
Hrvatski predstavnici Audija i BMW-a objašnjavaju da nemaju u ponudi vozilo kakvo se traži, njihov njemački rival – misli da ima.
"Apsolutno ćemo se javiti kao i na svaki drugi natječaj. Mercedes u konkretnom slučaju već 80 godina proizvodi blindirana vozila. Kolege će provjeriti zadovoljamao li zahtjeve i onda će se javiti", kaza onam je Dean Torti iz hrvatskog zastupništva Mercedesa.
A zahtjeve nije lako ispuniti - za 13 milijuna kuna MUP traži da im vozila imaju motore s 476 konjskih snaga ili više, gume otporne na metke koje omogućavaju kretanje bez tlaka, nosač strojnice u kabini, senzore za suzavac, sustav za samostalno gašenje požara i još brojne sigunosne dodatke – a uz ostalo, i nosače za zastavice.
"Svaka policija i svaka država koja drži do sebe treba u svom voznom parku imati navedena vozila. Važno je napomenuti da se navedena vozila ne naručuju za bilo koju osobu imenom i prezimenom radi se o tome da je to sredstvo osiguranja štićene osobe ukoliko na nju postoji ugroženost", objašnjava nam Marina Mandić, glasnogovornica Ministarstva unutarnjih poslova.
Drugim riječima neće se premijer, predsjednica ili predsjednik Sabora voziti svakodnevno u blindiranim automobilima – već isključivo ako tajna služba tako procijeni. No kako se policijska vozila obično nabavaljaju putem leasinga – otvorilo se pitanje kako će se ova kupiti. Jer je riječ o posebno krojenom autu, objašnjava struka.
"Mislim da je bolje takve stvari kupovati novcima nego leasingom, jer ako je u leasingu onda je u vlasništvu strane banke, a blindirano ipak treba biti u vlasništvu RH, a ne strane banke", ističe Goran Husinec, stalni sudski vještak za promet.
A prepostavlja se da će se u novim blinidranim limuzinama najčešće prevoziti strani državnici pri posjetu Hrvatskoj.