Iz Regionalne organizacije za zaštitu potrošača (ROZP) upozorili su u subotu da kandidati ni jedne liste za parlamentarne izbore nisu potpisali Deklaraciju o temeljnim interesima hrvatskih potrošača koju im je ROZP ponudila na online potpis pa će tražiti od potrošača da apstiniraju od izbora.
Ukoliko pak prihvate Deklaraciju, predsjednik ROZP-a Željko Tomašić rekao je da će to smatrati uvažavanjem zaštite potrošača te dodao kako civilno društvo i mnogobrojni građani udruženi u politiku zaštite potrošača s pravom očekuju da ih se uvažava jer demokratska društva karakterizira supostojanje triju sektora: javnoga (država), privatnog (tržište) i građanskog (civilno društvo).
Tomašić kaže da sve političke opcije pozivaju “izađite na izbore”, a da se sedam dana prije izbora čini da će ROZP, na žalost, morati pozvati potrošače da ne izlaze na izbore, jer nitko nije online potpisom prihvatio Deklaraciju i time se obvezao da će, posebno ako postanu saborski zastupnici i članovi Vlade, poštivati univerzalna prava potrošača propisana Poveljom UN-a, Deklaracijom EU i Ustavom RH, odnosno da će raditi na oživotvorenju zaštite potrošača.
"Ako nitko od kandidata ne čuje glas potrošača, ako se nitko ne želi zalagati za prava potrošača, štoviše, čak se ni u preizbornoj kampanji ne žele obvezati da će lobirati u Saboru da potrošači ne budu slabija strana na tržištu, već korektivni faktor tržišta, tada je očigledno da ni jedna politička opcija ne zavrijeđuje glas ikog od 3.740.200 potrošača, jer im je očito plan samo to da i dalje novčanike potrošača koriste kao 'kasice-prasice' za pokrivanje posljedica svojih loših političkih odluka i promašenih investicija", rekao je Tomašić Hini.
U priopćenju ROZP-a, a prema anketama Eurobarometra, stoji da su hrvatski potrošači na posljednjem mjestu po zaštiti svojih prava među članicama EU i da se za zaštitu potrošača odvaja 0,36 kuna po stanovniku, što je najmanje u EU. To je razlog zašto ROZP inzistira da svi kandidati za saborske zastupnike prouče Deklaraciju o temeljnim interesima hrvatskih potrošača te pogledaju preizborne kampanje u razvijenim demokracijama zapada, SAD-a i Kanade gdje se glas potrošača itekako osluškuje.
"Krajnje je vrijeme da političari počnu uvažavati demokraciju u svojoj punini", priopćuje ROZP koji je ranije djelovao u pet županija, a sada na području cijele Hrvatske.