Natporučnik Smajo sprema se ponovno poletjeti. Jučer je na tri požarišta na šibenskom području branio kuće od vatre. Takvi su zadaci uvijek delikatni.
"Sve je zadimljeno, ima dalekovoda, a i ljudi su dolje, moramo paziti gdje bacamo vodu da nekoga ne ozlijedimo. Kako vatra ide blizu kuća naravno da je adrenalin na visokom nivou", kaže pilot airtractora natporučnik Denis Smajo.
Za posade kanadera i air tractora zadnjih dana nema predaha.
"U 4 ujutro sam dobio poziv, u 5 na posao i do navečer do 9 sam tu, cijelo vrijeme. A u kabini znam biti do 8 sati koliko je i dozvoljeno. Znači, malo pojedemo, malo popijemo koju kavu i opet u kabinu", objašnjava Smajo.
U operativnom centru Protupožarne eskadrile telefoni ne prestaju zvoniti, a dežurni časnik u svakom trenutku zna gdje je koja posada.
"Nama stižu prvenstveno zapovijedi gdje gori i koliko traže aviona i onda ovisno o dostupnosti, šaljemo posade", otkriva dežurni časnik u operativnom centru PPE natporučnik Igor Mindoljević.
Stalno je na snazi visoka pripravnost
Od početka ovogodišnje protupožarne sezone zračne snage su bile angažirane na gašenju 38 požara: 12 u Zadarskoj, 9 u Šibensko-kninskoj, 7 u Dubrovačko-neretvanskoj, 6 u Splitsko-dalmatinskoj i 4 u Istarskoj županiji.
Posljednjih dana u zraku zna istodobno biti cijela eskadrila. Tada na kraju dana pune ruke posla imaju i zrakoplovni tehničari koji nose veliku odgovornost za ispravnost aviona i sigurnost posada.
Dobra organizacija i požrtvovnost svih pripadnika tajna su efikasnosti i uspješnosti žute eskadrile čiji dolazak na požar često znači spas u zadnji čas.