U željezničkoj nesreći koja se u petak navečer dogodila kod Novske u mjestu Raić zasad se raspolaže podacima o tri poginule i 11 ozlijeđenih osoba koje su prevezene u bolnice u Slavonskom Brodu, Pakracu i Novoj Gradiški.
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako, uz najteži propust strojovođe, koji je prošao kroz crveni signal, upravljački sustav bez sigurnosne redundancije ukazuje na lošu organizaciju u HŽ-u, dok kvar teretnog vlaka ukazuje na loše održavanje vlakova i propuste u kontroli.
Dodatan problem
"Prolazak kroz crveni signal najteži je prekršaj u prometu, koji za strojovođu indicira kaznenu odgovornost i gubitak radnog statusa. Problem je vjerojatno u umoru i činjenici da mnoge strojovođe, uz službeni posao rade i druge, ne odmaraju se kad bi trebali, pa u upravljačku kabinu lokomotive ulaze umorni", smatra Marušić.
Dodaje kako je upravo stoga nedopustivo da sigurnosni sustav radi bez sigurnosne redundancije, koja bi trebala uključivati pouzdanu radijsku i mobitelsku vezu upravljačko-sigurnosne službe i strojovođe te mogućnost isključivanja električnog napajanja lokomotive.
"A okidač nesreće bio je kvar teretnog vlaka, koji ukazuje na nekvalitetan i neodgovoran rad u sustavu HŽ-a, loše održavanje i propuste, odnosno nedostatak kontrole. Treba odmah smijeniti cjelokupnu upravu HŽ-a, a nova treba početi dubinski i sustavno rješavati probleme", zaključio je Marušić.