- U željezničkoj nesreći kod Novske u petak smrtno je stradalo troje, a ozlijeđeno je 12 ljudi
- Glavni željeznički istražitelj: Putnički vlak nije stao na znaku stop i zabio se u teretni koji je bio u kvaru
- Plenković: 'Nekoliko ozlijeđenih osoba su hrvatski državljani, a nekoliko stranih'
- Sindikat željezničara: 'Mi smo možda i najgora željeznica u Europi'
- Među poginulima su dva djelatnika HŽ-a i maloljetni putnik
Završen očevid nesreće
17.05 - Očevid na željezničkoj nesreći u Novskoj završen je oko 15 sati. RTL javlja da Hrvatske željeznice rade na naponskoj mreži kako bi dizalice, jednom kada stignu, mogle putnički vlak, ono što je od njega ostalo, izvući na jednu stranu tračnica, a teretni vlak u koji se putnički zabio, na drugu stranu.
Glavni istražitelj željezničkih nesreća istaknuo kako su preminule tri osobe, a i kako će se preslušati komunikacije prije nesreće jer dispečeru je bilo javljeno kako je teretni vlak u kvaru.
Strojovođa ispravno upravljao vlakom
16.30 - Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan danas je za HTV-ove Vijesti rekao da istragu sinoćnje željezničke nesreće kod Novske u kojoj je poginulo troje ljudi "vode ljudi koji uopće ne poznaju sustav", kao i da je prema posljednjim informacijama strojovođa ispravno upravljao vlakom te da su signalni uređaji već nekoliko dana u kvaru.
Kazao je da je prema zadnjim informacijama strojovođa ispravno upravljao vlakom, da se radi o odgovornom strojovođi koji te poslove radi 30 godina, te da su svi signalni uređaji već nekoliko dana u kvaru. "On je prošao kroz signal koji je pokazivao zabranjenu vožnju. On je dobio nalog da to smije napraviti, stao je ispred cestovnog prijelaza i nastavio vožnju po signalima. Istraga će svakako pokazati što se točno dogodilo", rekao je Mrgan.
Rekao je i da "ovu istragu vode ljudi koji uopće ne poznaju sustav". "Agencija koja se bavi utvrđivanjem ovoga izvanrednog događaja neće reći da su postavili uhljeba koji je zbrinut da bi obavljao te poslove, ali on se uopće ne razumije u upravljanje željezničkim sustavom. Radio je u tvrtki HŽ Cargo na nekakvim sasvim drugim poslovima, proglašen je tamo tehnološkim viškom i to nije dobro. Treba postaviti prave ljude na pravo mjesto kako se ovakve stvari ne bi ponavljale", rekao je Mrgan.
Iranska obitelj se vraćala iz Hrvatske
15.46 Iranski migranti koji su se našli u vlaku smrti broj 2506, u kompoziciju su ušli u Slavonskom Brodu u 19.37 sati, odnosno koju minutu kasnije, jer je vlak bio u kašnjenju. Nisu bili slijepi putnici u teretnom vlaku, već su uredno ušli u putnički s kupljenim kartama, doznaje Jutarnji list.
U Republiku Hrvatsku ušli su preko Save iz BiH, te ih je uhvatila policija u Slavonskom Brodu. Uhićeni su, te su dobili tzv. rješenje o povratku, dokument kojim im se nalaže napustiti Republiku Hrvatsku u roku od sedam dana. Ukrcali su se na vlak u namjeri da je napuste. U tome nisu uspjeli, samo sati i pol kasnije došlo je do tragedije.
Preminuo i 17-godišnjak
15.21 Iz PU sisačko-moslavačke su nam potvrdili starost smrtno stradalih u nesreći: 60-godišnjak, 52-godišnjak i 17-godišnjak.
Dalibor Kovačević, strojovođa u HŽ Cargu i sindikalni povjerenik Sindikata strojovođa Hrvatske u Slavonskom Brodu, rekao je da se radi o ogromnom gubitku za obitelji i kolege i užasnoj nesreći.
Rekao je da je s jednim od poginulih privatno bio prijatelj. "To je jedan vrlo odgovoran strojovođa koji vozi od 1989. godine. "Nije imao nekih problema... Otac troje djece... Ne znam što bih više rekao. On je stvarno bio jedan od odgovornijih", rekao je Kovačević za HRT.
Otkriven identitet preminulog strojovođe
14.30 Kako neslužbeno doznaje Večernji list, poginuli strojovođa je Mario Gusak, dugogodišnji zaposlenik Hrvatskih željeznica s 33 godine radnog staža, hrvatski branitelj i otac troje djece. S njim je u lokomotivi smrtno stradao kondukter HŽ-a, ali i kako doznaje Večernji, maloljetni sin drugog strojovođe, Gusakovog kolege iz Zagreba.
Pročitajte više ovdje.
Javio se i osmi pacijent
14.01 Pred bolnicom u Novoj Gradišci su i obitelji migranata koji tragaju za dva svoja člana, a rekli su da su iz Irana.
"U bolnici je osmero pacijenata. Primili smo prije nekoliko sati još jednog pacijenta koji nam se sam javio. Njegove ozlijede su okarakterizirane kao lakše i na vlastiit je zahtijev pušten kući", rekao je predsjednik Stručnjog vijeća OB Nova Gradiška, Boris Lovrić.
"Od sedam pacijenata, pet ih je lakše ozlijeđeno, a dvoje teže, no nitko od njih nije u životnoj opasnosti niti su morali biti operirani. Jedan je pacijent otpušteni, a dio će ih biti kroz koji dan. Troje je hrvatskih državljana, a petero je stranih. Teško je razgovarati, ali uspjeli smo naći prevoditelja jer u našem gradu ima državljana iz tih krajeva. Pružena im je i psihološka pomoć", dodao je.
Oglasili se iz tvrtke čiji je vlak sudjelovao u nesreći
13.47 Tvrtka ENNA Transport potvrdila je da njezin teretni vlak sudjelovao u sinoćnjoj nesreći u Rajiću, izrazila iskrenu sućut obiteljima poginulih i izjavila da su s njezine strane „u potpunosti ispoštovani svi propisi i pravila u željezničkom prometu“.
Možemo potvrditi da je teretni vlak koji je sudjelovao u nesreći u Rajiću, vlak ENNA Transporta. On je bio zaustavljen na pruzi i na njega je naletio putnički vlak, kaže se.
Sukladno željezničkim pravilima vlak se može zaustaviti na pruzi iz bilo kojeg prometnog razloga uz poštivanje procedura propisanih za takve situacije, a zatim i ponovno pokrenuti uz poštivanje propisanih procedura. I za sve druge vlakove koji prometuju prugom na kojoj je zaustavljen vlak postoje propisana pravila prometovanja.
Možemo potvrditi da su s naše strane u potpunosti ispoštovani svi propisi i pravila u željezničkom prometu, a za sve ostale informacije čekamo dovršetak istrage koju u ovom trenutku na mjestu nesreće provodi Istražno povjerenstvo i druge mjerodavne službe, kaže se u priopćenju koje je tvrtka ENNA Transport dostavila Hini u subotu prijepodne.
Najveće željezničke nesreće u Hrvatskoj
13.38 Željeznička nesreća kod Rajića druga je najteža nesreća te vrste u samostalnoj Hrvatskoj, a treća od svih željezničkih nesreća koje su se dogodile na tlu Hrvatske. Najteža od svih nesreća dogodila na zagrebačkom Glavnom kolodvoru 30. kolovoza 1974., kada je poginulo 167 putnika.
Ekspresni vlak na relaciji Atena - Dortmund ušao je na kolodvor brzinom od 104 kilometra na sat. Svih devet vagona iskliznulo je iz tračnica. Od popadalih električnih vodova čak 41 poginula osoba nije mogla biti identificirana, te su prokopane u zajedničku grobnicu na Mirogoju.
Najveća željeznička nesreća u samostalnoj Hrvatskoj dogodila se 24. srpnja 2009. godine u Rudinama kraj Kaštela, kad je nagibni vlak iz Zagreba za Split iskočio iz tračnica. U nesreći je poginulo šestero ljudi, a 55 ih je ozlijeđeno. Uzrok nesreće je prskanje tračnica kemijskim sredstvom koje služi za sprječavanje požara.
Prema dostupnim podacima Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, u Hrvatskoj se u posljednjih osam godina dogodilo 25 željezničkih nesreća, od kojih tri sa smrtnim posljedicama. Ozbiljna željeznička nesreća dogodila se 30. lipnja 2015. na željezničkom kolodvoru Split Predgrađe, kada je prilikom manevarskog rada grupe od osam vagona smrtno stradala jedna osoba.
Iste godine, 10. srpnja, kod Kanfanara je pod vlak podletjelo cestovno vozilo, čiji je vozač na mjestu nesreće smrtno stradao. Na Zapadnom kolodvoru u Zagrebu 8. siječnja 2018. mlađa muška osoba popela se na vagon raspuštenog teretnog vlaka te smrtno stradala od posljedica strujnog udara. Dvadeset i dvije druge željezničke nesreće dogodile su se u Hrvatskoj između 2015. i 2019. godine, ali bez posljedica po živote ljudi.
Glavni istražitelj: Putnički vlak je dobio crveni signal
13.30 Glavni istražitelj Tomislav Antun Biber je potvrdio za RTL da je strojovođa putničkog vlaka dobio crveno svjetlo koje signalizira da se ispred njega nalazi vlak u kvaru ili slično. Morao je stisnuti taster i tako krenuti dalje inače bi se vlak automatski zaustavio. Zasad nije jasno zašto se nije zaustavio.
"Teretni vlak je ostao u kvaru i njegovo je osoblje pokušalo kontaktirati svoje nadređene i u tom periodu, ne zna se još točno, se dogodila nesreća. Preslušati će se njihova komunikacija pa će se sve nakon toga znati", rekao je i dodao da je strojovođa pod šokom i lakše ozlijeđen.
Strojovođa je dobio signal, mislio je da je kvar?
12.20 Strojovođa koji je upravljao vlakom prema neslužbenim informacijama Jutarnjeg lista dobio je automatski signal da mora zaustaviti vlak, no misleći da je sustav u kvaru nije to napravio. Prema anonimnom izvoru Jutarnjeg lista koji je upućen sa slučajem, strojovođa koji je upravljao putničkim vlakom na kolodvoru u Okučanima je od prometnika dobio informaciju kako izlazni signal u sklopu automatskog pružnog bloka koji regulira sigurnost prometa nije ispravan te usmeni nalog da do prvog signala vozi 30 kilometara na sat, a dalje normalnom brzinom, koja na ovoj dionici iznosi maksimalno 160 kilometara na sat.
Tako se može pretpostaviti da je strojovođa nakon prolaska neispravnog signala vozio preko sto kilometara na sad. Sustav ga je upozorio da se ispred njega na pruzi nalazi zaustavljeni teretni vlak i to dva puta, a on je pritiskom gumba morao nastaviti kretanje vlaka. Sustav je strojovođu na udaljenosti od pet kilometara prije zaustavljenog vlaka žutim svjetlom obavijestio kako se ispred njega nalazi vozilo u kvaru, a zatim je novo upozorenje primio na udaljenosti od dva kilometar od pokvarenog vozila, u obliku crvenog svjetla.
"Dakle, taj sustav, u slučaju kad se na pruzi na primjer nalazi vlak u kvaru, predviđa dojavljivanje informacije o tome vlaku u dolasku, i to u dva navrata. Prvi put strojovođa vlaka na udaljenosti od nekih maksimalno pet kilometara dobiva obavijest kroz žuto svjetlo da se ispred njega nalazi vlak u stajanju, nakon čega treba prilagoditi i smanjiti brzinu, a potom slijedi još jedno dojavljivanje, ovog puta u obliku crvenog svjetla koje se nalazi nekih dva do dva i pol kilometara od vlaka u stajanju", rekao je sugovornik Jutarnjeg lista.
"Naime, sustav funkcionira tako da strojovođa, kad vidi žuto svjetlo, mora stisnuti jedan taster kako bi potvrdio da je zaprimio informaciju te usporiti vožnju na maksimalno 30 kilometara na sat, u suprotnom ga sustav automatski izbacuje i zaustavlja. Nakon toga strojovođa po drugi puta mora stisnuti taster nakon što ugleda crveno svjetlo, također kako bi sustavu potvrdio da je svjestan da je ispred njega vozilo u kvaru", kaže nam naš sugovornik.
S obzirom na to da vlak nije bio automatski zaustavljen, sugovornik Jutarnjeg pretpostavlja da je strojovođa morao u dva navrata stisnuti taster te sustavu potvrditi kako zna da je ispred njega vlak u stajanju, no ostaje nejasno zašto nije usporio brzinu, a u konačnici i potpuno zaustavio vlak. "Moguće da je, nakon špto je u Okućanima zaprimio informaciju kako je izlazni signal neispravan, zapravo mislio kako je cijeli sustav u kvaru, no to je u ovoj fazi teško procijeniti", kazao nam je sugovornik Jutarnjeg. Isti list neslužbeno doznaje da je strojovođa bio iskusan, navodno u dobi pred mirovinom.
'Uzroci nesreće će se utvrditi'
11.18 Načelnik PU sisačko moslavačke Luka Pešut potvrdio je za RTL da je očevid i dalje u tijeku i da će se zasigurno utvrditi uzrok nesreće jer i vlakovi imaju svojevrsnu crnu kutiju poput kamiona. "Policija utvrđuje jesu li strane osobe bila u Hrvatskoj ilegalno ili legalno", rekao je i dodao kako je na toj pruzi maksimalna moguća brzina 120 km/h.
'Nesreća se dogodila baš u tijeku komunikacije'
10.56 Prilikom obilaska mjesta nesreće, vidimo da je iz smjera kretanja putničkog vlaka bila signalizacija stop, rekao je za N1 inspektor Agencije za istraživanje nesreća Tomislav Antun Biber.
Potvrdio da su poginula dva zaposlenika HŽ-a koji su tada bili na svojoj dužnosti. Treća poginula osoba bila je maloljetna, dodao je.
“Treba se pristupiti micanju opreme, vagona, gdje će se utvrditi u kojem su položaju bili pojedini uređaji. Pristupit će se se i uzimanju zapisa iz teretnog vlaka. Plan je da se sljedećih tjedan do dva očitaju svi zapisi i krene u analizu i onda ćemo moći reci točniju informaciju uzroka ove ozbiljne nesreće”, kazao je.
Kaže i da je strojovođa teretnog vlaka javio dispečeru o kvaru. “U tijeku je bila komunikacija strojovođe teretnog vlaka s dispečerima i oni su, u tijeku, baš kad je došlo do naleta, išli komunicirati prema dispečerima HŽ infrastrukture”, rekao je Biber.
Očevid je i dalje u tijeku
10.43. Sve službe su na terenu. Mjesto nesreće je u potpunosti zatvoreno jer je u tijeku 2D i 3D snimanje dronom. Mjesto nesreće je nepristupačno. I dalje su brojke od tri smrtno stradala i 11 ozlijeđenih. Postoji bojazan da se netko od putnika nalazi ispod vagona.
"Sama lokacija je jako teško pristupna, ima puno je malih poljskih putova i sinoć smo ulazili na putiće da nismo znali gdje ćemo izaći. Dojava je bila da je to oko 2 km od stanice Rajić i bilo je jako teško procijeniti gdje ćemo mi završiti. Ušli smo sa svakim vozilima u jedan put. Vozilo s alatima bilo je udaljeno 550 metara, morali smo koristiti alate, uspjeli smo s polugama osloboditi jednu osobu zarobljenu u vagonu. Sve druge osobe bile su van vagona i nismo ih morali spašavati", rekao je zapovjednik JVP-a Grada Novske Zlatko Pejš za RTL.
Policija potvrdila da je među stradalima osam stranaca
10.37 Glasnogovornik sisačko-moslavačke policije Darko Kačmarčik potvrdio je Hini da je među stradalima u željezničkoj nesreći kod Novske bilo osam stranih državljana te da se ostali detalji utvrđuju.
Komentirajući pisanje medija on je kazao da se radi o osam osoba afroazijskog podrijetla i dodao da ne može reći jesu li oni bili u teretnom ili putničkom vlaku, kao ni to čiji su državljani.
S njima se obavlja razgovor, a državno odvjetništvo radi očevid nesreće, tako da ćemo više podataka moći dati kasnije, kazao je Kačmarčik. Za sada nije poznat podatak koliko je bilo migranata u vlaku.
Putnik opisao trenutke strave
10.32 Jedan od putnika iz ovog vlaka, učitelj Denis Sablić trenutno se nalazi u bolnici, a govorio je za RTL. "Bio sam odmah u vlaku do lokomotive. Dvije, tri minute sam sklopio oči. Kad je udarilo to je bilo kao da je tenkovski udar pogodio vlak. Vlak se prevrnuo, a ja sam puzao", kazao je ovaj putnik novinarima ispred bolnice.
Iz bolnice u Pakracu jutros je otpuštena lakše ozlijeđena muška osoba, potvrdila je za HRT ravnateljica Marina Major.
Više pročitajte ovdje.
'Mi smo možda i najgora željeznica u Europi'
10.02 Ivan Forgač iz Sindikata Hrvatskih željezničara za N1 je rekao kako su među smrtno stradalim iskusni strojovođa i kondukter. "Tragedija je velika. Uništen je i vlak i materijalna šteta je velika. Zaista se radi o velikoj nesreći”, rekao je.
Rekao je kako je riječ o starom vlaku, ali kako je na njega utrošena prilična količina novaca. "Što se vlaka tiče, ulaže se dosta u sigurnost, ali je problem kapitalno održavanje željezničke infrastrukture. Naša država, od dolaska Sanadera do danas, to se samo prepisuje. Onda je bilo – sve ćemo uložiti u autoceste, kad se to završi, onda ćemo krenuti na željeznice, ali onda je došla kriza i željeznica nikad nije došla na red. Možda smo i najgora željeznica u Europi što se tiče kapitalnog održavanja", istaknuo je Forgač.
Više pročitajte ovdje.
Oglasio se Milanović
9.25 “Izražavam svoju sućut obiteljima poginulih u sudaru vlakova na željezničkoj pruzi kod Novske. Putnicima koji su ozlijeđeni u toj strašnoj nesreći želim brz oporavak, a svim javnim službama koje su pomagale unesrećenima zahvaljujem na brzoj reakciji i zbrinjavanju ozlijeđenih. Očekujem da će se jednako brzo utvrditi i sve činjenice o uzrocima ove teške željezničke nesreće kakva dugo nije zabilježena na hrvatskim prugama, a kako bi se otklonili eventualni nedostaci i propusti u željezničkom sustavu i tako izbjeglo ponavljanje ovakvih tragedija”, napisao je na Facebooku hrvatski predsjednik Zoran Milanović.
Vlak je bio star 40 godina, ali ispravan
9.23 Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz, za N1 je kazao kako je očevid je tijeku, istraga traje te će ona dati potrebne informacije”,
Otkrio je i u kakvom je stanju putnički vlak. “Vlak je star 40 godina, ali je tehnički ispravan i pouzdan. Prije dva dana imao je servisni pregled i sve je bilo u redu. Uvjeti vožnje vlaka, za to ću morati pričekati istragu". Dodaje da je brzina na toj pruzi 160 km na sat. Navodi da se u zadnje vrijeme ulaže puno u željezničku infrastrukturu.
HGSS-ovac: Kad se maknu vagoni vidjet ćemo je li broj smrtno stradalih konačan
9.10 Petar Prpić, član HGSS-a koji je noćas pomagao u spašavanju ljudi u teškoj željezničkoj nesreći kod Novske za N1 je jutros rekao da su uvjeti rada bili otežani zbog noći, magle i kiše
Prvo su na teren izašli vatrogasci iz Novske i onda policija, Hitna i HGSS, rekao je. “Mi smo resure usmjerili u traganje da nađemo moguće ozlijeđene osobe. Radi se o izuzetno teškom sudaru, još će se danas vidjeti jesu li brojke smrtno stradalih konačne, kad se maknu vagoni”, kazao je.
Očevid će trajati još dugo
8.55 Zlatko Pješ, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Novske, za HTV je ispričao što se sinoć događalo na mjestu nesreće te što slijedi."I dalje je u tijeku očevid, ništa novo od onih sinoćnjih informacija osim što su se priključile i ostale službe, od Hrvatskih željeznica i samog prijevoznika. Očevid će potrajati još dosta dugo", kazao je.
"Mi smo u ovom trenutku s dva vozila i pet ljudi na terenu. Nemamo postupanja još uvijek jer je očevid u tijeku. Čekamo kad će se razmaknuti tereti. Čekamo dizalice te nakon toga pregledati područje i utvrditi nema li još stradalih osoba".
Teren je nepristupačan, a to je bio glavni problem po dolasku na mjesto nesreće, kazao je. "Uzak put, visoka trava i mokar teren, to nam je bio problem broj jedan za naša vozila. Uspjeli smo se nekako probuditi u najkraćem mogućem roku do tih ljudi. Ono što smo mi sinoć radili je bilo prvenstveno spašavanje jedne osobe iz tog prevrnutog vagona, zbrinuli smo je na nosila i predali hitnoj medicinskoj službi", rekao je Pješ za HRT. "Pred nama je dug dan", poručio je.
Fotografije iz zraka otkrivaju razmjere katastrofe
8.50 Ovako je teška željeznička nesreća izgleda iz zraka:
U nastavku pratite tijek događaja:
8.15 U novogradiškoj Općoj bolnici pružena je medicinska pomoć sedmero ozlijeđenih osoba u teškoj željezničkoj nesreći koja se dogodila u petak navečer kod Novske u mjestu Rajić kada je putnički vlak naletio na zaustavljeni teretni.
Petero ima lakše, a dvoje teške tjelesne ozljede. Od dvoje teže ozlijeđenih, radi se o ozljedi kralježnice kod jedne osobe i prijelomu rebara i prsnog koša kod druge, izvijestio je dežurni liječnik dr. Vedran Gajski . Nitko nije životno ugrožen te su svi pacijenti bez pogoršanja stanja, rekao je dr. Gajski za N1. Inače, doznaje se kako tijekom noći u pretrazi mjesta nesreće nisu pronađene nove ozlijeđene osobe.
Nitko od ozlijeđenih nije životno ugrožen
7.45 Ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba Bujević rekla je za 24 sata kako nitko od ozlijeđenih nije životno ugrožen.
"To je bila jedna kompleksna situacija. Prvo je bio mrak, drugo se morala isključiti struja da ne bi nekoga napon... Bilo je udaljeno područje, ne možeš stati autom pa samo izaći, ali su sve žurne službe ispomagale jedna drugu i na taj način se zbrinulo onog kog se moglo. Nažalost, imamo i tri preminule osobe", rekla je Grba Buljević ranije za HRT.
Beroš: Svi ozlijeđeni imaju lakše ozlijede osim dvoje
7.20 Ministar zdravstva Vili Beroš izrazio je sućut obiteljima stradalih. Zahvalio je žurnim službama koje su adekvatno reagirale. "Ukupno smo hospitalizirali 11 ozlijeđenika, od čega u ovoj bolnici njih sedmero, tri u Slavonskom Brodu i jednog u Pakracu. Svi su su s lakšim tjelesnim ozljedama osim dvoje koji se nalaze u ovoj bolnici i koji nisu u životnoj ugrozi, u ovom trenutku nema razloga za premještanje u Zagreb", rekao je Beroš iz Nove Gradiške, javlja HRT.
"Zbrinjavamo ih po redu hitnosti i njihovim ozljedama", rekao je Beroš o ozlijeđenima. "Razgovarao sam s jednim hrvatskim državljaninom koji je neposredno prije udesa zaspao, tako da nije znao je li san ili java. Probudio se u košmaru, vagonu koji je bio okrenut. Srećom, nema teže ozljede", kazao je Beroš.
Glavni željeznički istražitelj: Putnički vlak se zabio u teretni koji je bio u kvaru
7.12 Jutros se na mjestu teške željezničke nesreće nastavlja očevid, a glavni istražitelj željezničkih nesreća iz Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, željezničkom i pomorskom prometu Tomislav Antun Biber je na terenu.
"Vidljivo da je došlo do naleta putničke garniture na teretni vlak, koji je ostao u kvaru. Prema nekakvim spoznajama, putnički vlak nije se zaustavio na signalu stop", rekao je Biber za 24 sata. Očevidom će se utvrditi zbog čega se vlak nije zaustavio i kako je došlo do naleta.
Obitelji informacije o svojim bližnjima mogu doznati putem Službe traženja Crvenog križa
7.00 Članovi obitelji stradalih u sudaru vlakova kod Novske, informacije o svojim bližnjima mogu doznati putem telefonskog broja Službe traženja 044 600 572
"Naši timovi ostaju na terenu pružati pomoć", objavio je Crveni križ.
Predsjednik Vlade Andrej Plenković nakon obilaska mjesta teške željezničke nesreće u mjestu Rajić kod Novske rekao je u subotu da su, prema trenutnim podacima, smrtno stradale tri osobe, a 11 ih je ozlijeđeno, ali da nitko nije životno ugrožen te da nema podataka o drugim stradalima. "Nekoliko ozlijeđenih osoba su hrvatski državljani, a nekoliko stranih", potvrdio je Plenković napomenuvši da se podaci o njima mogu dobiti od Crvenog križa u Novskoj. Nije želio govoriti o identitetu poginulih osoba prije nego što se provjere te najavio da na teren treba izaći Županijsko državno odvjetništvo iz Siska koje će to utvrditi i objaviti. Hospitalizirano je trenutno 11 osoba - u Pakracu jedna, u Novoj Gradiški sedam te u Slavonskom Brodu tri, dodao je.
Rekao je kako se nesreća dogodila 10-ak minuta prije krajnjeg odredišta putničkog vlaka, odnosno Novske kada je putnički vlak naletio na zaustavljeni teretni. Udar je bio velik i vagoni putničkog vlaka su iskočili s pruge. Ostavljamo rezervu da ima još ozlijeđenih jer su neki dijelovi vlaka udaljeni, nisu na pruzi, napomenuo je premijer. Na terenu su sve žurne službe, rekao je i najavio je provedbu istrage kako bi se utvrdili uzroci nesreće. Također je rekao kako je putnički vlak prometovao na lokalnoj liniji Vinkovci - Novska koji staje na puno stanica pa se pretpostavlja da je na polasku u Vinkovcima bilo više putnika te da je u trenutku nesreće već bio nadomak Novske.
Prema onome što se zna, 13 osoba je stradalo u putničkom vlaku, u teretnom je bio samo strojovođa koji je zbrinut u Pakracu. "Vlak (teretni) je dolazio iz Šida. Usred noći se ne može procijeniti kojom brzinom je išao vlak, rekao je Plenković, jer nije htio spekulirati o uzrocima nesreće, odnosno je strojovođa (putničkog vlaka) prošao dok je bilo uključeno crveno svjetlo. Naime, do nesreće je došlo kada je putnički vlak naletio na teretni koji je bio zaustavljen, pretpostavlja se zbog kvara. Prema onome što smo čuli, oni imaju period od 15-ak minuta da poprave kvar, ali ne želim spekulirati. Sve ćete čuti detaljno. Što ne znamo, nećemo spekulirati, ne možemo tri sata nakon nesreće znati sve detalje rekao je premijer te pohvalio žurne službe koje su izuzetno žurno reagirale.
Odgovarajući na novinarske upite rekao je kako se ne zna do kada će promet biti obustavljen. "Mi smo došli vrlo brzo, ja sam došao iz Krapine. Reagirali su svi munjevito", istaknuo je premijer. Izrazio je sućut obiteljima poginulih i izrazio žaljenje zbog tragičnog događaja. Željeznički promet na tom dijelu pruge je u prekidu do raščišćavanja.