U željezničkoj nesreći koja se u petak navečer dogodila kod Novske u mjestu Raić zasad se raspolaže podacima o tri poginule i 11 ozlijeđenih osoba koje su prevezene u bolnice u Slavonskom Brodu, Pakracu i Novoj Gradiški.
Ivan Forgač iz Sindikata Hrvatskih željezničara za N1 je rekao kako su među smrtno stradalim iskusni strojovođa i kondukter.
"Tragedija je velika. Uništen je i vlak i materijalna šteta je velika. Zaista se radi o velikoj nesreći”, rekao je.
Najgora željeznica u Europi
Objasnio je što se inače treba napraviti kada se vlak pokvari u vožnji.
"Prometna služba mora zaustaviti prometovanje u oba smjera na tom kolosjeku te pruge. Ova pruga je trebala biti opremljena s automatskim pružnim blokom. Čak i da vlak nastavi kretanje kroz crveno, signalni uređaji na pruzi daju signal vlaku i on zavodi kočenje, neovisno o strojovođi. S obzirom na opremu, vlak je trebao početi kočeti."
Rekao je kako je riječ o starom vlaku, ali kako je na njega "utrošena prilična količina novaca".
"Što se vlaka tiče, ulaže se dosta u sigurnost, ali je problem kapitalno održavanje željezničke infrastrukture. Naša država, od dolaska Sanadera do danas, to se samo prepisuje. Onda je bilo – sve ćemo uložiti u autoceste, kad se to završi, onda ćemo krenuti na željeznice, ali onda je došla kriza i željeznica nikad nije došla na red. Možda smo i najgora željeznica u Europi što se tiče kapitalnog održavanja", istaknuo je Forgač.