Iako je pješački prijelaz kod ljekarne u Lapadu dobro označen, Dubrovčanima je poznat kao jedan od najopasnijih prijelaza u tom dijelu gradu. Raskrižje je nepregledno, a problem je i lijevo skretanje iz Ulice Mata Vodopića na glavnu cestu Ulice kralja Tomislava.
Na spomenutom raskrižju često nastaju gužve, a do opasnih situacija dolazi kada se vozači naglo "ubacuju" u promet u ulozi lijevog skretača. Pješaka koji se približava prijelazu skriva grmlje pa je automobilima teško vidjiv. Kako ljekarna nema osiguran parking, situaciju komplicira i činjenica da ljudi nerijetko zaustavljaju automobile na kolniku s upaljena sva četiri žmigavca da bi otišli po lijekove.
S obzirom na to da se osim ljekarne u blizini prijelaza nalaze stambene zgrade, a u blizini se proširuju i dva hotela, promet bi se na tom raskrižju mogao i povećati, piše Dubrovački dnevnik.
Što kaže prometni stručnjak?
Prometni stručnjak i profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, Željko Marušić, smatra da je rješenje ugraditi semafore. Četverokrako raskrižje ulica je zahtjevno, preopterećeno i nesigurno, istaknuo je prometni stručnjak.
Problem vidi u nepovoljno definiranim fizičkim i prometnim elementima vođenja prometa križanjem, a kao najveći problem ističe sigurnost pješaka.
"Prvo, nije jasno definiran odvojeni prometni tok na kolniku Ulice kralja Tomislava, iz smjera kružnog toka u smjeru semafora na raskrižju Lapad. Drugo, loša preglednost na raskrižju za sudionike u prometu koji se kreću iz smjera Ulice Mata Vodopića. Treće, smanjena protočnost Ulicom kralja Tomislava, jer se desne prometne trake koriste za promet u mirovanju (zaustavljanje i parkiranje), što smanjuje protočnost i sigurnost, posebice ljeti. Četvrto, loša preglednost na raskrižju za sudionike u prometu koji dolaze iz smjera Ulice Mata Vodopića zbog raslinja", pojašnjava Marušić.
Ukloniti raslinje, postaviti semafor
Kao moguće rješenje navodi oslobađanje desnih prometnih traka koje se sada koriste za promet u mirovanju kako bi se omogućio kontinuitet glavne prometnice Ulice kralja Tomislava u smjeru Babinog kuka i nakon križanja. Pomogla bi i djelomična rekonstrukcija prometnice u Ulici kralja Tomislava, smatra Marušić, fizičkim odvajanjem prometnih tokova (razdjelnim otocima, rubnjacima i signalizacijom) iz kružnog toka prema Ulici Mata Vodopića.
Nepreglednost bi se mogla riješiti uklanjanjem visokog raslinja s borom na zapadnoj strani kolnika Ulice Mata Vodopića. Stručnjak također predlaže postavljanje semafora na pješačkom prijelazu za pješake na kolniku Ulice Mata Vodopića u raskrižju s Ulicom kralja Tomislava, u svrhu povećanja sigurnosti pješaka i povećanja protočnosti vozila.
Prometnice u Dubrovniku su zahtjevne
Rad na prometnicama u Dubrovniku je zahtjevan jer je grad ograničen po pitanju slobodnog prostora. Od osamdesetih u Lapadu nije napravljena nijedna nova prometnica, a grad se "neplanski urbanizirao", rekao je Marušić.
"Jedno od dobrih prometnih rješenja je proširenje Lapadske obale čime se posredno povećala protočnost Ulice kralja Tomislava. Nažalost, nema više prostornih mogućnosti za daljnja poboljšanja i rasterećenja promet na konkretnoj lokaciji, osim smanjenja broja vozila u prometu, ali to je druga i šira priča", smatra hrvatski prometni stručnjak.
Naglasio je da je jedino pravo rješenje smanjiti broj vozila u prometu.
"Ljudi trebaju prodavati automobile i ponuditi svoje privatne parkinge Gradu Dubrovniku u najam. Motivacija je ključna, treba im ponuditi višestruke benefite. Osim manjeg troška održavanja automobila, tu je zarada od iznajmljivanja parkinga, treba subvencionirati kupnju električnih bicikli i porezno rasteretiti one koji se riješe automobila", poručuje Marušić.
POGLEDAJTE VIDEO: Iz kružnog toka u kružni tok: Ovo je novo rješenje za raskrižje na Trešnjevci, mišljenja podijeljena