U malom mjestu Taleži pokraj Trebinja trebala bi biti izgrađena zračna luka s pistom od 3 i pol kilometra i širine 45 metara na koju će moći sletjeti najveći avioni na svijetu. Aerodrom Trebinje najavljuje se godinama.
"Dosad je mnogo toga obećavano. Što će biti od toga – ne znam. Bilo bi lijepo jer Trebinje je lijep grad, turistički i više bi turista vjerojatno dolazilo direktno u Trebinje, a sad što će biti vidjet ćemo", kaže Ivana iz Trebinja.
"Pripremaju ga ima pet godina. Zašto ga nisu završili već? Dosta je već", smatra stanovnik tog grada Pero.
"Dobro, polako. Pa i Koloseum se gradio 25 godina, može i aerodrom pet", kazao je Borislav iz Trebinja.
"Svima nama bi lijepo došao Aerodrom, ma da u Čilipima imamo blizu, neka i ovdje ima još jedan. Zašto da ne? Zašto da ne? Kome bi to smetalo", kaže mještanin Miroslav.
Smeta okolišu. Izgradnja na krškom području naštetila bi izvoru pitke vode u Dubrovniku i najkraćoj rijeci u Europi - Ombli.
"Geološki stručnjaci su radili zoniranje izvora Omble i utvrdili su da dijelovi oko Trebinja gdje postoje ponori se nalaze u drugoj vodozaštitnoj zoni. Prema tome na takvim mjestima ovakve stvari nisu prihvatljive", kaže Ivo Lučić, novinar i karstolog.
BiH, Srbija i Hrvatska potpisnici su konvencije i protokola o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica. Dubrovački gradonačelnik Mato Franković zato je zatražio obustavljanje projekta dok utjecaj na Omblu ne bude ispitan.
Frankovićevo pismo, Milorad Dodik protumačio je kao da netko iz bosanskog sela pošalje pismo američkom predsjedniku Joeu Bidenu.
"Taj aerodrom u Trebinju apsolutno ne bi trebao da smeta nikome, a dobit je za sve", kazao je Dodik.
Dok predsjedatelju Vijeća Zoranu Tegeltiju nije jasno zašto se Dubrovnik ne raduje izgradnji novog Aerodroma koji će imati visoki ekonomski značaj za BiH.
"S pravom je pisao i svi se trebaju dignuti na noge i spriječiti to jer to nije prijateljski čin prema Hrvatskoj", rekla je Dubrovčanka Mare.
Za ministra prometa taj je projekt sasvim nepotreban.
"Ja mislim da on nije potreban, da on neće ništa dodatno donijeti Dubrovniku. Da on ima definitivno političku konotaciju i da je u tom pravcu ga netko i gura", smatra ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.
Svi se pitaju i gdje je ekonomska korist četvrte zračne luke u radijusu od 100 kilometara i hoće li se projekt u zaleđu Dubrovnika koji u potpunosti financira Vlada Republike Srbije doista i realizirati do kraja sljedeće godine.