evo što kažu brojke /

Proglasili su nas najpoželjnijom turističkom destinacijom, u Kinu sve više izvozimo

Image
Foto: Patrik Macek/Pixsell/Pixabay

Plenković će od 2. do 6. studenoga boraviti u Kini

1.11.2018.
18:16
Patrik Macek/Pixsell/Pixabay
VOYO logo

Hrvatska bilježi golemi deficit u trgovini s Kinom koji pokušava barem djelomično ublažiti rastom broja kineskih turista, a upravo će gospodarska razmjena i turizam biti među najvažnijim temama razgovora hrvatskog premijera Andreja Plenkovića koji putuje u višednevni radni posjet najmnogoljudnijoj zemlji svijeta.

Plenković će od 2. do 6. studenoga boraviti u Kini gdje će se sastati s najvišim kineskim dužnosnicima i vodećim gospodarstvenicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U sklopu njegova posjeta u Šangaju će se u organizaciji HGK-a održati Hrvatsko-kineski gospodarski forum, a u istome gradu Hrvatska turistička zajednica (HTZ) otvorit će svoj ured, prvi u Kini.

Kina, zemlja od milijardu i 400 milijuna stanovnika, predstavlja drugo po veličini gospodarstvo na svijetu, najveći je izvoznik i raspolaže s najvećim deviznim rezervama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatski deficit u trgovinskoj razmjeni s Kinom iznosio je prošle godine 652 milijuna dolara, što je 90 milijuna dolara više nego godinu ranije.

Trendovi ipak nisu tako loši budući da i hrvatski izvoz u Kinu raste: 2017. rastao po stopi od 50 posto, na 125 milijuna dolara, a ove godine također raste po stopi od 44 posto.

S druge strane, broj kineskih turista u Hrvatskoj također raste po iznimno visokim stopama.

Prema podacima sustava eVisitor tijekom prvih deset mjeseci ove godine kineski turisti su ostvarili 216 tisuća dolazaka i 315 tisuća noćenja što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 43 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim predstojećeg otvaranja ureda u Šangaju, Hrvatska turistička zajednica provodi niz aktivnosti kako bi se taj trend nastavio.

Između ostaloga, HTZ je organizirao zajedničku kampanju sa Slovenskom turističkom organizacijom pod nazivom 'Experience Croatia, Feel Slovenia' kojoj je cilj jačanje vidljivosti i ugleda dviju zemalja na kineskom tržištu kao atraktivnih i autentičnih europskih turističkih odredišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da su čitatelji kineskog izdanja časopisa 'Travel+Leisure' Hrvatsku proglasili najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u 2018. godini. Potencijal kineskog tržišta je golem i gotovo ne postoji gornja granica za rast broja kineskih turista u Hrvatskoj. Kinezi su u svijetu 2016. godine ostvarili 122 milijuna turističkih putovanja na kojima su potrošili 109,8 milijardi dolara, uz godišnji rast od oko pet posto.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo