Više od dvije tisuće kilometara svaki mjesec od kuće do posla! Toliko voze neki od učitelja od doma do škole pa im je rast cijena goriva dodatno zagorčao život! A baš o povećanju naknade za gorivo pregovaraju sindikati i vlada.
50 kilometara od kuće do škole i nazad, ukupno 100 svakog dana i tako već 20 godina. Javnog prijevoza nema pa se iz Zagreba do škole u Konjščini voze.
"Ovih zadnjih mjeseci od kad je cijena narasla ja trošim 400 kuna
više na gorivo i sad se nikako ne pokrivam, niti gorivo, a da
onda ne govorim o ovim drugim troškovima. Kad bi sve te troškove
zbrojila ja sam državi poklonila auto od 100 tisuća kuna, i tako
dva puta jer se vozim 20 godina", kazala je Jasmina
Guteša, profesorica njemačkog jezika u Srednjoj školi
Konjščina.
Naknada za troškove prijevoza iznosi kunu po kilometru, pri čemu
se računa najkraća, a ne najbrža ruta.
"Tako da mi se 24 kilometra dnevno manje prizna nego što ja
radim. Najbrže mi je na zapadni dio grada i treba mi 50 minuta,
jer da idem preko centra sigurno bi se vozila u špici preko 2
sata", rekla je Mateja Brezić, profesorica
tjelesnog u Srednjoj školi Konjščina.
Profesorica tjelesnog kaže da gorivo ne može pokriti, pa je
odlučila prijeći na plin.
"Godišnje samo na vožnju od kuće do posla 25 tisuća kilometara.
Prisiljeni smo jednostavno potražiti druge načine i jedino što se
može napraviti je da vozim auto na plin", poručila je
Brezić.
Sindikati tvrde da iz godine u godinu nastavnici putnici sve više
iz vlastita džepa sufinanciraju gorivo. Ova naknada ne može
pokriti sve troškove koje auto i velike kilometraže sa sobom
nose.
"Tisuću i pol kilometara mjesečno, ima takvih nastavnika puno, on
je u zadnje 4 godine izgubio 25 tisuća kuna ili 3 i pol svoje
plaće", objašnjava Željko Stipić, predsjednik
Sindikata Preporod.
Kada su prije 4 godine sindikati dogovorili naknadu troškova
prijevoza, cijena goriva bila je niža. U tijeku su novi
pregovori, a umjesto kunu, Vlada je ponudila dvadeset lipa više
po prijeđenom kilometru. Za sindikate nedovoljno.
"Mi predlažemo jedan plivajući model gdje bi naknada za prijevoz
ovisila o kretanju goriva, ako gorivo ide gore neka ide i
naknada, ako gorivo pada spušta se i naknada", izjavio je
Stipić.
Iz Ministarstva rada poručuju, to je još otvoreno pitanje. Nova
runda pregovora o Temeljnom kolektivnom ugovoru slijedi za dva
dana, a iz sindikata ne isključuju mogućnost štrajka.