KRAJ DISKRIMINACIJE /

Pritisak na institucije EU: hoće li uskoro proizvodi u Hrvatskoj i Njemačkoj morati biti iste kvalitete?

Hrvatska agencija za hranu testira grupu i ako rezultati potvrde sumnje - bit će to podloga za pritisak na institucije Europske unije

3.11.2016.
19:01
VOYO logo

Punimo vrećice istim brendovima kao i Nijemci. No jesu li proizvodi u Zagrebu i Berlinu iste kvalitete? Građani su uvjereni da nisu.

I upravo takve odgovore skupljala je Hrvatska agencija za hranu! Jer u suradnji s europarlamentarkom Biljanom Borzan privode kraju prvi dio istraživanja o kvaliteti naizgled istih proizvoda na tržištima starih i novih članica Europske unije! Proveli su anketu na 800 ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Htjeli smo da građani kažu koji proizvodi žele da budu obuhvaćeni ovakvim istraživanjem, a s druge strane ja se ne želim dovesti u situaciju da me bilo tko optuži da sam htjela baš određeni proizvod iz nekih svojih privatnih razloga staviti pod povećalo", jasna je Borzan.

Odabrane proizvode potom će kupiti u istom trgovačkom lancu u Hrvatskoj i Njemačkoj, pa ih poslati na laboratorijsku analizu! Jedna takva još ranije je provedena u Češkoj. Pokazala je da je trećina proizvoda bila slabije kvalitete nego na zapadnom, njemačkom tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To nikako ne znači da je to neispravan proizvod i da su to neispravne namirnice, samo su lošije kvalitete. Imaju veći udio masti, manji udio kakaa, veći udio šećera i tako dalje", objašnjava pravna savjetnica društva Potrošač Dijana Kladar.

I Slovaci su napravili slično istraživanje - s istim rezultatom. 

Sada se s nestrpljenjem očekuju rezultati hrvatskog istraživanja! Jer mogli bi biti podloga da se promijene zakoni - koji sada proizvođačima ne brane - da plasiraju iste proizvode različite kvalitete.

"Cilj i mene i svih onih koji se bave ovom temom da prezentiramo čitav problem u Europskom parlamentu, odnosno u institucijama kako bismo stvarno mijenjali zakone", kaže Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koji će to točno proizvodi pod povećalom - autori istraživanja reći će kroz desetak dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ljubav je na selu
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo