Danas su predstavljeni rezultati istraživačko-razvojnog projekta Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti Covid-19 i potresa iz 2020. godine na organizaciju odgojno-obrazovnih procesa i dobrobit učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj.
Nakon uvodnog obraćanja ministra znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovana Fuchsa, koji je rekao da je riječ o izrazito dobrom i hvale vrijednom istraživanju, a rezultate projekta predstavio je dr. sc. Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.
Istraživanje je provedeno na do sada najvećem broju ispitanika. 20.000 učenika sudjelovalo je u istraživanju i oko 5000 nastavnika. "Rezultati su izrazito interesantni”, rekao je Fuchs.
Izrazito negativan utjecaj
Jokić tvrdi da bi rezultati ovog reprezentativnog istraživanja za sve srednje i osnovne škole trebali biti osnova za uvođenje sustavnih mjera u Hrvatskoj. Rekao je da je za veliku većinu učenika pandemija je imala izrazito negativan utjecaj.
Ipak, 33,3 posto maturanata reklo je da je pandemija pozitivno utjecala na njihov odnos s obitelji. “Negativan utjecaj pandemije na psihičko zdravlje dominantan je. Primjećujemo značajno povećanje depresivnog i anksioznih stanja učenika, ali broj vršnjačkog nasilja je stagnirao ili je došlo do blagog pada”, rekao je Jokić.
Problem s maskama
Jokić je otkrio da su se maturanti izrazito negativno izjasnili o nošenju maski na nastavi, a bez obzira na dob učenika, preferiraju nastavu u učionici, umjesto nastave na daljinu. “Nastava na daljinu učinila je to da zavole nastavu u učionici”, rekao je Jokić.
Gotovo svi nastavnici rekli su da im se povećala zahtjevnost posla u pandemiji, a zahtjevnost je najveća u gimnazijskom obrazovanju. “Zahtjevnost im je bila ponajveća u nastavi na daljinu, što se tiče njihovih obaveza i stresa kojem su izloženi”, kaže Jokić.
"Nužno je držati škole otvorenima, to je naša ključna poruka", zaključio je Jokić.