ISTRAŽIVANJE /

Predizborna kampanja na internetu: Živi zid najpopularniji na Facebooku, SDP na Twitteru

Image
Foto: Marijan Susenj/Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Manje stranke otele su HDZ-u i SDP-u dio medijske pozornosti na internetu i društvenim mrežama.

6.9.2016.
17:10
Marijan Susenj/Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
VOYO logo

Manje stranke otele su HDZ-u i SDP-u dio medijske pozornosti na internetu i društvenim mrežama, pokazuje istraživanje koje je od 5. kolovoza do 5. rujna proveo Mediatoolkit, zagrebačka tvrtka za praćenje i analizu internetskih medija. U Mediatoolkitu su analizirali udjele spominjanja stranaka i njihovih lidera na domaćim portalima, Facebook fan stranicama i Twitteru. Rezultati pokazuju da se, u odnosu na 2015., smanjio udio dvaju najvećih hrvatskih stranaka u ukupnom broju spominjanja: dok je još u 2015. gotovo 75% objava u medijima i na društvenim mrežama bilo o HDZ-u i SDP-u, sada dvije stranke zauzimaju tek 51%. U isto vrijeme, porastao je broj objava o manjim strankama poput Mosta, Živog zida i stranke Pametno, ali i koalicijskih partnera SDP-a, stranaka HNS i HSS, koje se ove godine češće spominje. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prva dva tjedna kolovoza, zahvaljujući državnim praznicima i godišnjim odmorima, o politici se pričalo dvostruko manje nego u sedmom mjesecu. Osim debate održane 12. kolovoza, jedina tema koja je izazvala povećanu pažnju medija bile su rasprave o mogućoj velikoj koaliciji (8. kolovoza). Stranke su pojačale komunikacijske aktivnosti tek nakon što je 24. kolovoza objavljena vijest o Milanovićevu razgovoru s braniteljima, a taj se trend nastavio u posljednja dva tjedna kampanje. U predzadnjem tjednu kampanje HDZ je pretekao SDP po broju spominjanja te i sada drži prvo mjesto. 

HDZ od svih stranaka najviše puta spomenut na društvenim mrežama - 4.250 puta na Facebooku i 2.099 na Twitteru. SDP ga slijedi sa značajno manjim brojem spominjanja na Facebooku, njih 2.645, ali s većim brojem spominjanja na Twitteru, njih 2.796. Zanimljivo je što je stranka Pametno prestigla Most po ukupnom broju spominjanja, ostvarivši ukupno 708 spominjanja na Facebooku te 697 na Twitteru. Most se na Facebooku spominje češće, u 814 objava, dok su na Twitteru spomenuti manje od ostalih stranaka - 307 puta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stranke u prosjeku objave tri Facebook posta dnevno, a uvjerljivo najviše sadržaja dijeli stranka Živi zid, koja je u promatranom razdoblju objavila čak 297 novih vijesti. Da se Živom zidu isplati pristup objavljivanja 10 postova dnevno pokazuju i rezultati interakcija na sadržaj: prosječno se jedna objava Živog zida podijeli 68 puta, dvostruko više nego što se dijeli sadržaj SDP-a, koji je s prosjekom od 30 dijeljenja druga najpopularnija stranka. Živi zid vodi i po interakcijama: s prosječno 646 reakcija korisnika daleko je ispred HDZ-a, koji je u ovom slučaju drugi s prosjekom od 446 reakcija po objavi. Iza Živog zida se smjestio HDZ sa 188 objava u promatranom razdoblju, odnosno u prosjeku 6 objava dnevno te stranka Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti sa 182 objave. Aktivni su i u stranci Pametno, pa su tako objavili 163 Facebook posta, a Most njih 116. Stranke Narodne koalicije objavljuju rjeđe: HNS 97 puta, SDP 75 puta,  HSS 72, a sudeći po broju objava Hrvatske stranke umirovljenika (samo 4), može se zaključiti da Facebook ne smatraju značajnim kanalom za svoju ciljanu publiku.

U inače poprilično izjednačenoj kampanji bez značajnih medijskih odstupanja, Zoran Milanović od ostalih je kandidata iskočio tek zbog objave snimke sa sastanka s braniteljima, kad je ostvario značajnu prednost u online medijima i društvenim mrežama nad Andrejem Plenkovićem i ostalim kandidatima. Samo je 25. kolovoza spomenut više od 1163 put. 

Zoran Milanović se pojavljuje ukupno 12.062 puta, Andrej Plenković 8.551, Milan Bandić 6.855 puta, Božo Petrov 4.183 puta, dok je Ivan Vilibor Sinčić na začelju ljestvice top 5 političara s najviše spominjanih političara sa 1.204 puta.
Na društvenim mrežama je omjer nešto drugačiji: Milanović je s 3.435 spominjanja prvi, a nakon njega se najviše priča o Milan Bandiću (2.506 puta), dok je Andrej Plenković treći s ukupno 1.522 spominjanja. Božo Petrov i Ivan Sinčić zaostaju u broju spominjanja za prvom trojicom kandidata, što je iznanađujuće budući da Sinčić uvjerljivo vodi po broju fanova na Facebook stranici. Bandiću je velik broj spominjanja donijelo vođenje grada Zagreba, kao i činjenica da je stranku nazvao po sebi, pa se tako spomene svaki put kad govori i netko drugi iz njegove stranke. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo