Ministar obrane možda nije sudjelovao na sumitu NATOa, ali je danas obišao ratnu luku Loru i prototip obalno ophodnog broda. Prvi je to iz serije od 5 brodova koje bi trebalo isporučiti splitsko brodogradilište, a čini se da bi mogao ploviti i drugim morima.
Ponos Hrvatske ratne mornarice je obalno ophodni brod Omiš, a u splitskom brodgradilištu grade se još 4 slična.
Poručnik bojnog broda Ivan Carević, zapovjednik
obalno ophodnog broda Omiš:
“Utvrđeno je i dokazano da smo zadovoljni s brodom koji
koristimo. Stalno smo aktivirani u zadaćama traganja i
spašavanja, prvenstvo u nadzoru i zaštiti granice RH..”
Iako se sa protipom kasnilo, isporuka slijedećeg broda očekuje se na jesen ove godine. No, od potpisavnja ugovora još 2014. godine cijena rada i čelika su narasle. Cijena za 5 brodova sad je veća od 380 milijuna kuna.
Ministar obrane Mario Banožić: "Išlo se na uvećanje cijene od 10 posto, kasnije je kroz revizije i kroz službe utvrđeno koliko je to povećanje s maksimalnom stopom do 10 posto, na taj način ćemo ići na poptpisavnje petog ankesa ugovora. Osim ovog dijela definarile bi se ugovorne obveze po pitanju isporuke, ali određenih osiguranja investitota ali i izvođača. “
Brodovi će biti izgrađeni od posebnog čelika, brzi su a zbog dizajna i štedljivi s gorivom. Svi bi trebali biti opremljeni automtskim topom , strojnicama i prijenosnim prutozrakolovnim raketnim sustavom.
Ivo Raffanelli, zapovjednik HRM-a: "Mornarica je
sudjelovala od samog početka, kao članovi projektnog tima koji i
dan danas radi na seriji brodova, sama je posada je uključena.
Tako će i nove posade biti uključeni. Brod je preuzet, a vi
ste bili svjedoci da je brod pri preuzimnaju odmah
sudjelovao kod tragedije kod Dubrovnika.”
Ministar je otkrio da se i druge zemlje zanimaju za hrvatski
ophodni brod, što bi moglo otvoriti nova tržišta.