Nakon božićnog šopingiranja trgovački centri nakratko su zatvorili vrata, da bi ih danas opet širom otvorili jer kreće ludilo sezonskih sniženja koja će trajati 60 dana u tri kruga. Kako u licitiranju često lažnih popusta ne bi ostali kratkih rukava, širom otvorite oči, pažljivo čitajte etikete i oprezno kupujte.
Svjedoci smo, naime, da se gotovo pa uhodala praksa po kojoj se redovna cijena artikla prikazuje kao akcijska ili neka druga forma snižene cijene. Ponekad sniženje ispadne i skuplje, kako svjedoči čitateljica Slobodne DalmacijeMarijana L. Ona je jutros uletjela u trgovinu obuće privučena reklamom o silnom popustu, a onda utvrdila da su cipele koje je htjela kupiti na sniženju skuplje nego što su bile prije sniženja!
"Sve sam prijavila inspekciji", kaže čitateljica.
Nisu ovakve prevare trgovaca nepoznate udrugama za zaštitu potrošača, kao ni pravilo da se istakne popust od 70 posto, a onda u trgovini shvatite da se radi o deset ili 15 posto.
Riječ je o očitom kršenju odredbi o zaštiti potrošača jer ako nas trgovac privuče sa istaknutim 70-postonim sniženjem onda nas to mora dočekati i na policama. No, trgovci vješto iskorištavaju potrošačke slabosti koje bolje poznaju od nas samih i koriste naš osjećaj zadovoljstva da smo na rasprodaji dobro prošli. A nismo.
Malo više reda u sezonska sniženja trebao je donijeti novi Zakon o zaštiti potrošača koji regulira da će prilikom sniženja potrošač biti upoznat sa cijenom proizvoda koja je bila u posljednjih 30 dana. Zakon se nalazi u Saboru na drugom čitanju, no još nije usvojen.