previše popularne /

Plitvice više ne zazivaju turiste nego se od njih pokušavaju obraniti: bez slavlja za milijuntog gosta

Preveliki broj posjetitelja ne sviđa se UNESCO-u jer narušava prirodnu ravnotežu u osjetljivom eko sustavu, zbog kojeg je ovaj prirodni dragulj i dospio na listu zaštićene svjetske baštine

12.12.2016.
19:22
VOYO logo

Na Plitvice - lijepe u svako doba godine - dvije prijateljice su iz Australije ciljano došle baš zimi, kada ih u razgledavanju neće smetati velike gužve. 

"Uživamo što smo došle zimi, nema gužvi, a nadamo se vidjeti i snijeg", kaže Tiffany.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sada gotovo puste staze ne daju naslutiti da u Parku ljeti zna u jednom danu boraviti i 15-ak tisuća posjetitelja, a ove godine ih je Plitvicama već prošlo njih oko milijun i 400 tisuća.  

Toliki broj posjetitelja ne sviđa se UNESCO-u jer narušava prirodnu ravnotežu u osjetljivom eko sustavu, zbog kojeg je ovaj prirodni dragulj i dospio na listu zaštićene svjetske baštine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Možemo u zaštićenu prirodu pustiti onoliko posjetitelja koliko je to zapravo održivo za prirodu", kaže ravnatelj NP Plitvička jezera Anđelko Novosel.

Zbog toga ove godine nije bio objavljen milijunti posjetitelj. Obarati posjetiteljske rekorde više nije imperativ, kako što je to bilo 2011., kada su Plitvice zabilježile svog prvog milijuntog posjetitelja. 

Sada se razmišlja kako posjetitelje rasporediti na šire područje i na ostatak godine, a ne samo na najfrekventnije mjesece - srpanj i kolovoz. 

"Ograničenje, odnosno neki dnevni limit ili u nekakvom vremenskom periodu nekakav limit. Tu je i prodaja ulaznica unaprijed odnosno putem danas dostupne internetske prodaje", kaže Novosel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni cijena ulaznice nije mehanizam regulacije jer koliko god da košta, pa i 170 po osobi usred sezone, nije previše za stotine tisuća onih koji po svaku cijenu žele na Plitvička jezera. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo