Hrvatska je uskočila u rekordnu turističku sezonu, a gosti zasad o Lijepo našoj imaju samo dobro mišljenje, ljetovali u Dalmaciji ili Istri.
"Split je vrlo lijep i povijesni grad koji su mi prijatelji preporučili da obavezno posjetim", izjavio je Daniel, Rusija.
"Split i Hrvatska općenito imaju prekrasne plaže i dobar noćni život" rekla je Christina, Egipat.
"Vrlo lijepa zemlja, mi smo malo obišli Pulu i Poreč, prekrasno je" reko je Chrisopher, Belgija.
Iz Hrvatske turističke zajednice kao strateški cilj za ubuduće ističu rasterećenje glavnog dijela sezone, odnosno produženje i na hladnije mjesece. Ipak rekordna noćenja u hotelima u Istri, nikoga ne iznenađuju.
"Ovo je definitivno najuspješnija sezona, ove godina sa indeksom rasta od osam posto i prešli smo dva milijuna noćenja", rekla je Eva De Zan Prusina, glasnogovornica hotela Plava laguna.
Iako zadovoljni sa sezonom hotelijeri u Splitu prepoznaju i probleme.
"Više nas treba zanimati što će biti za pet ili deset godina i da li prihvaćamo u godinama koje dolaze da imamo samo gužvu špici sezone. Meni nije zabavno u listpadu smanjiti broj zaposlenih sa 250 na 120 ljudi", reko je Michael Caspar, generalni direktor hotela Radisson Blue Split.
Zbog toga Splitsko-dalmatinska županija priprema strategiju s ciljevima razvoja, ali i studiji opterećnosti.
"Zato što moramo imati studiju nostivnosti turističkih kapaciteta radi toga da znamo koliko pojednina destinacija temljem infarstrukture i ostalih stavri može primiti gostiju", rekla je Blaženko Boban, splitsko-dalmatinski župan.
Cilj glavnog turističkog ureda je rasteretiti glavnu sezonu, a produžiti pred i posezonu. Plan je poticati projekte koji će ići u tom smjeru.
"U utorak sam imao razgovor sa aviokompanijom koja ima 4 avio prijevoznika i turoperatorom i koji žele ostavriti neke programe u zimskim mjesecima, dakle od studenog ove godine do travnja iduće godine", reko je Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Sezona bi se mogla pokazati rekordnom, a planovi za budućnost korisnim jer Hrvatska se već trebala odrediti se u kojem smjeru u razvoju turizma želi ići.