ZBRAJAJU SE MILIJUNI /

Fortenova u prvih šest mjeseci digla prihode na 12 milijardi kuna i ostvarila dobit od 318 milijuna kuna

Image
Foto: Pixsell/Borna Filic

Fortenova je u usporedbi s prvim polugodištem lani ostvarila neto dobit od 318 milijuna kuna i rast konsolidiranog prihoda za 35 posto

30.8.2021.
14:11
Pixsell/Borna Filic
VOYO logo

Fortenova grupa ostvarila je u prvom polugodištu neto dobit od 318 milijuna kuna, za razliku od gubitka zabilježenog u istom razdoblju lani, priopćili su u ponedjeljak iz Fortenova grupe, nakon što su te rezultate predstavili imateljima depozitarnih potvrda. Grupa je ostvarila i rast konsolidiranog prihoda iz kontinuiranog poslovanja za 35 posto na 12 milijardi kuna.

U priopćenju se pritom navodi da Grupa od 1. svibnja iskazuje rezultate konsolidirane s Mercatorom te posluje uz poboljšane uvjete u odnosu na prvo polugodište 2020. godine. EBITDA je za prvih šest mjeseci 2021. porasla za 14 posto, a na kraju prvog polugodišta ove godine Grupa je osim toga imala 1,8 milijardi kuna novčanih sredstava na svojim računima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
IZNOS JE ASTRONOMSKI: /

Fortenova prodala Ledo i sve tvrtke koje se bave smrznutom hranom, objavljeni detalji velikog posla

Image
IZNOS JE ASTRONOMSKI: /

Fortenova prodala Ledo i sve tvrtke koje se bave smrznutom hranom, objavljeni detalji velikog posla

Član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe Fabris Peruško istaknuo je da s konsolidiranim prihodima iz kontinuiranog poslovanja od 12 milijardi kuna te prilagođenom konsolidiranom EBITDA-om u iznosu od 1,1 milijarde kuna s ponosom može reći da je iza Grupe najbolje prvo polugodište ikada, ne samo u rezultatskom smislu, nego i zbog uspješnog zaključenja nekoliko velikih projekata koji su je postavili na put jačanja profitabilnosti.

“Prije svega to je poslovna integracija Mercatora i njegova konsolidacija u naše financijske izvještaje od 1. svibnja 2021. S obzirom na izvrsnu turističku sezonu, Grupa nastavlja snažno poslovati u trećem kvartalu, a to će – zajedno sa sinergijama koje ostvarujemo u maloprodaji te očekivanim zaključenjem prodaje grupe ‘Zamrznute hrane’ kompaniji Nomad Foods – značiti da će se financijska pozicija Fortenova grupe i dalje poboljšavati“, istaknuo je Peruško.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prehrana i maloprodaja porasli

Kad je riječ o nekonsolidiranim rezultatima temeljnih djelatnosti koji se odnose na 21 kompaniju u poslovnim područjima “Maloprodaja”, “Prehrana” i “Poljoprivreda” Fortenova grupe, ukupni ostvareni neto prihod od prodaje bio je 2,4 posto veći, EBITDA je uvećana za 12,5 posto, dok je EBIT bio veći za 39,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kad se uključi Mercator na jednakoj osnovi.

Pritom je “Prehrana” ostvarila najveće poboljšanje rezultata u usporedbi s prošlom godinom, s 12,5 posto većim neto prihodom od prodaje, porastom EBITDA-e od 23,6 posto i povećanjem EBIT-a od 40,1 posto u prvih pola godine, nakon što su rezultati u prvih šest mjeseci 2020. godine, navodi se, bili pod utjecajem covida-19 te nakon što je na tržište u 2021. lansirano nekoliko inovativnih proizvoda.

Isto tako, ističe se da je poslovno područje maloprodaje, uključujući Mercator, ostvarilo rast prihoda od 1,2 posto, EBITDA je narasla za 10,9 posto, a EBIT za 65,9 posto. Ta su poboljšanja, objašnjavaju, rezultat sinergija, boljih općih uvjeta trgovanja te toga što se segment veleprodaje u Konzumu počeo snažno oporavljati nakon popuštanja mjera vezanih za pandemiju i otvaranja HORECA kanala.

Vrlo pozitivno polugodište

Uslijed velikog pada prodajnih cijena svinjskog mesa u odnosu na prvo polugodište 2020. godine, Poslovno područje poljoprivrede zabilježilo je pad prihoda od 12,5 posto, što je rezultiralo i smanjenjem EBITDA-e od 19 milijuna kuna i EBIT-a od 21 milijun kuna, navodi se u priopćenju. Izvršni direktor za financije Fortenova grupe James Pearson navodi da se u prvih šest mjeseci 2021. godine Fortenova grupa fokusirala na tržišnu realizaciju, ostvarivanje planiranih poboljšanja u poslovanju i dovršenje niza ključnih projekata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Taj se fokus na ostvarivanje zadanih ciljeva jasno ogleda u poboljšanju operativnih rezultata, u tome što prodaja Poslovne grupe zamrznute hrane napreduje u potpunosti prema planu, u refinanciranju duga Mercatora uz to što je 89,73 posto njegovih dionica preneseno na Fortenova grupu i njegova integracija u Poslovnu grupu maloprodaje teče vrlo uspješno, kao i u tome da je zaključeno nekoliko transakcija prodaje netemeljnih djelatnosti, čime je omogućeno daljnje fokusiranje na temeljna poslovna područja“, istaknuo je Pearson te zaključio da je za Grupu ovo bilo vrlo pozitivno polugodište.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo