Nakon nekoliko tjedana zatišja, vozače su od ovog utorka na benzinskim crpkama opet dočekale više cijene goriva. U prosjeku je tank benzina skuplji za 10,50 kuna, dizela za 7 kuna, a više će plaćati i oni koji se voze na plin – 4,5 kune za spremnik.
Prema podacima Ministarstva gospodarstva, prosječna cijena Eurosupera 97 posljednjeg dana srpnja je 10,53 kune što je 20 lipa više po litri nego prije tjedan dana. Prema podacima koji se mogu naći na stranicama Hrvatskog autokluba (HAK), na Lukoilovim crpkama cijena Eurosupera 95 je 10,35 kuna, Tifonovim 10,34 kune, Croduxovim 10,39, Ininim 10,41, a na Petrolovim 10,38 kuna po litri.
Planirate na Jadran? Ovo su stvarni troškovi putovanja četveročlane obitelji na naše otoke
Kad je riječ o dizelskim gorivima, prosječna cijena ovog utorka je 9,88 kuna dok je prije tjedan dana bila 9,74 kune po litri. Na Ininim benzinskim postajama za litru dizela treba izdvojiti 9,80 kuna kao i kod Lukoila, na Petrolovim i Tifonovim crpkama je jednu lipu skuplje, dok je kod Croduxa litra Eurodizela 9,83 kune.
Prema ocjeni stručnjaka, cijene nafte i njezinih derivata, pa tako i u Hrvatskoj i dalje će napredovati lagano prema gore, no veće cjenovne potrese ipak ne očekuju. Maksimum cijena naftnih derivata u Hrvatskoj, podsjetimo, zabilježen je u drugoj polovici travnja 2012. godine kada je za Eurosuper 95 trebalo izdvojiti 11,32 kune po litri, za Eurosuper 98 - 11,71 kunu, a za Eurodizel 10,11 kuna. Međutim, tada je barel nafte bio iznad 110 dolara dok je sada oko 75 dolara.
Na ovakvu razliku u odnosu cijene nafte na svjetskom tržištu i goriva u Hrvatskoj utječe liberalizacija cijena goriva te porast trošarina za 20 lipa u travnju 2014. godine. Naime, više od 50 posto maloprodajne cijene goriva otpada na trošarine, porezna davanja i različite naknade, pa se sa svakim poskupljenjem bolje puni i proračun države. Ne treba, naravno, zaboraviti niti marže trgovaca naftnim derivatima.