Je li vam se ikad dogodilo da ste prilikom uplate u banci ili putem digitalnog bankarstva upisali pogrešan broj tekućeg računa primatelja? Ponekad se takva pogreška otkrije na šalteru, a ponekad sustav bankarstva odbije takvu uplatu, ali ima i situacija u kojima novac završi kod nekoga kome nije namijenjen.
Može li se vratiti novac koji je poslan na pogrešan broj tekućeg računa primatelja, pitali smo Hrvatsku udrugu banaka.
'Što prije se obratite banci'
"U slučaju da klijent uplati određena sredstva na pogrešan račun važno je da se u što kraćem roku obrati svojoj banci koja mu može pružiti pomoć kroz posredovanje", kažu iz Hrvatske udruge banaka i napominju da će banka dati i detaljnije informacije o drugim mogućnostima koje su klijentu na raspolaganju.
Srećom, danas postoje slučajevi u kojima će sustav sam registrirati grešku i odbiti uplatu.
"Sustavi digitalnog bankarstva u pojedinim situacijama mogu prepoznati pogrešnu uplatu, ako je primatelj pravna osoba, dok će kod uplata za fizičke osobe signalizirati pogrešku isključivo ako je konstrukcija IBAN-a unesena neispravno", napominje HUB.
Što ako primatelj odbije vratiti novac?
"Nažalost, u određenom broju slučajeva, kada iz bilo kojeg razloga dogovor o povratu sredstava nije moguće postići, sudski postupak ostaje jedina alternativa", kažu iz Hrvatske udruge banaka.
"Naime, s obzirom na činjenicu da uplatom sredstava na račun navedena imovina postaje vlasništvo tog klijenta, nitko drugi, uključujući i banku kod koje je račun otvoren, ne može raspolagati tim sredstvima", dodali su.
U svakom slučaju, kako biste izbjegli neugodnosti ili eventualan gubitak novca, prije potvrde uplate uvijek provjerite sve unesene podatke, a posebno broj računa.
POGLEDAJTE VIDEO: Rok za dogovor dopuštenog prekoračenja s bankama do kraja lipnja: 'Manjina je to napravila, još milijun i pol građana nije'