'Invisible Zagreb' /

'Nitko ne ostaje ravnodušan na priče o beskućnicima, ali oni trebaju živjeti 365 dana u godini'

Image
Foto: Humanitarna Udruga Fajter/Facebook/Zarko Basic/PIXSELL

Pričali smo s Mile Mrvaljom i Branimirom Radakovićem, pokretačima ture 'Nevidljivi Zagreb'

31.12.2018.
14:41
Humanitarna Udruga Fajter/Facebook/Zarko Basic/PIXSELL
VOYO logo

Pisali smo nedavno o problemima beskućništva u Hrvatskoj i o tome s kojim se sve problemima beskućnici susreću. Današnja priča je pozitivan primjer koji govori o snalažljivosti čovjeka koji je u jednom trenutku i sam bio na dnu, ali nije odustao od života. 

Za Vijesti.hr pričali su Mile Mrvalj, bivši beskućnik i pokretač Udruge Fajter i voditelj turističke ture "Invisible Zagreb" i Branimir Radaković iz agencije Brodoto. Udruga Fajter i Agencija za društveno odgovorno poslovanje i marketing Brodoto, pokrenuli su (anti)turu Invisible Zagreb, odnosno Nevidljivi Zagreb. Turističku turu koja na posve drugačiji način vodi turiste glavnim gradom Hrvatske kroz oči beskućnika. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je započela njihova suradnja?

"To je zapravo suradnja dvije udruge, izmedu Fajtera i nas (Brodoto) i mi smo u biti agencija. Suradnja je kroz Udrugu jer je neprofitna i suradnja ima humanitarni karakter.  Uz to pokušavamo pokrenuti neke vlastite društveno-odgovorne projekte, a jedan od njih je Invisible Zagreb. Htjeli smo pomoći beskućnicima na neki način, ali da to nije neki obicni 'fund raising', prikupljanje hrane ili novca, već smo htjeli napraviti nešto zanimljivo gdje bi uključili nekoga baš da radi na tome i to je ta neka resocijalizacija na kojoj Mile radi već neko vrijeme i koja je ogroman problem", ispričao je Branimir Radaković. 

Tako su došli na ideju da bi trebali pokrenuti neki projekt. Nakon istraživanja, Branimir je shvatio da mu treba beskućnik ili netko tko je bio u toj situaciji, a i da mu treba ciljana populacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Lako je bilo doći do Mileta jer je on već i prije bio prisutan u javnom medijskom prostoru. Prvo kao prvi beskućnik koji je dobio osobnu iskaznicu, a nakon toga i kroz inicijative Udruge. Čuli smo se, Mile je održao predavanje na Pravnom fakultetu na kojem su ljudi plakali kada je pričao o životu beskućnika", kazao je Radaković.

I to je bilo to, dogovorili su predavanja na autentičnim lokacijama, usavršili su svoju ideju, odredili su odredišta i cijelu logistiku iza projekta. Trebali su još samo medije da prošire vijest o pokretanju prve turističke ture koju će voditi beskućnici. No, na kraju su mediji zvali njih. 

"Mediji su zvali nas, interes medija je bio ogroman, iznad svih očekivanja", rekao je Branimir.  

Glavni ciljevi u budućnosti

"Glavni ciljevi su financijska pomoć beskućnicima koja se skuplja donacijama na kraju svake ture i onda Miletova Udruga može printati više časopisa i shodno tome uključiti više beskućnika da prodaje. Druga je senzibilizacija javnosti, samih polaznika, ali i šire javnosti kroz medije. Uspjevamo u oba cilja, ali sigurno je ovaj drugi viši. Bili smo na Lonely Planetu, koji ima samo 30-40 milijuna lajkova, Deutsche Welle, A5, svim hrvatskim medijima, idemo na gostovanja uživo", istaknuo je Branimir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mile Mrvalj nam je ispričao kako na svaku turu dođe netko iz Ministarstva.

"Zaista postoje pojedinci koji dođu da to čuju. Ipak tu dolaze ljudi svih profila, iz svih krajeva svijeta, bukvalno sa svih kontinenata. I svi su ti ljudi iz različitih kultura, s različitim pitanjima. Postoji čitav niz pitanja koje te zateknu kad vodiš turu i ako imaš nekog voditelja tog programa, a on nema taj odgovor onda je to problem. Imam ja beskućnika koji mi kažu pa Mile ja sve to ispričam za 10 minuta i nemam više ništa za reći, dakle treba naći elokventnog čovjeka. Ali svakako da radimo na tome da proširimo ne na samo još nekoliko beskućnika, nego po čitavoj Hrvatskoj, po drugim gradovima da nije samo u Zagrebu", ispričao je Mile. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Branimir nam je kazao da su jako zadovoljni brojem ljudi koji dolaze na ture. 

"Jako nam je drago što su nam škole počele dolaziti, izvannastavne aktivnosti vode svoje razrede i na njih ta priča sigurno ima veći utjecaj nego na starije ljude. Ima i na starije ljude definitivno, ali klinci upijaju puno više. Tako da nam je i to ogroman bonus. Firme su počele čak na tim building dolaziti, to nam je isto super pa ćemo probati i u tom smjeru ići. Za dalje bi htjeli uključiti što više beskućnika da probaju baš to raditi, ali trenutno kakvo je stanje, prvo bi im trebala resocijalizacija da oni dođu k sebi i onda bi oni to mogli raditi bez problema. Ovako staviti nekoga, probali smo, ne ide", rekao je Branimir. 

Porasla naklada časopisa Fajter

Zbog svog truda i ustrajnosti, Mile je povećao i nakladu časopisa Fajter kojeg prodaju isključivo beskućnici.

"Prije 4 godine sam krenuo s 1.000 primjeraka i bio je crno bijeli. Sad imam vec 4.000 primjeraka na hrvatskom i 4.000 primjeraka na engleskom. Dakle ogromna je to razlika i sad je sve bolje, boja, masni papir, imam sve više i više prijatelja, donatora, volontera i to me raduje", ponosno je ispričao Mile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mile i Branimir su na kraju poručili da sve ostaje na udrugama civilnog društva i na ljudima koji žele pomoći. Preko zime su svi jako aktivni. Tako su organizirali i taekwandoo turnir, humanitarnu utakmicu s KK Cibonom, prikupljaju odjeću i obuću, hranu... Ali isto tako hrvatska javnost mora znati da ti ljudi trebaju živjeti 365 dana u godini, a ne samo u blagdansko vrijeme. 

Za sve građane koji žele pomoći njegovoj Udruzi to mogu učiniti uplatom na račun: HR7923600001102469714; OIB: 53290747452.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo