''Deklaracije na proizvodima ni s naočalama za čitanje ja pročitati ne mogu, jednako tako niti moja supruga, pa u kupovinu obavezno nosimo i – povećalo!'', požalio se Novom listu 65-godišnjak iz Zagreba.
arti-201005240128006Slova su na deklaracijama, kaže, premala, pogotovo za starije osobe, što zapravo može biti i opasno po zdravlje, budući da mnogi prehrambeni proizvodi sadrže i štetne sastojke, najčešće alergene.
Prema on-line anketi društva 'Potrošač', kojoj se odazvalo 1.380 ispitanika, čak 21 posto hrvatskih potrošača u kupovini koristi povećalo kako bi pročitalo deklaracije na proizvodima, a 32 posto ih, primjerice, smatra da su deklaracije nečitljive i nejasne. S deklaracijama je potpuno zadovoljno, pokazala je anketa, tek šest posto potrošača, najčešće mlađe dobi.
Sitnim je slovima na deklaracijama, kako se čini, ipak odzvonilo. Kroz desetak dana, točnije 16. lipnja, Europski parlament će u Bruxellesu donijeti novu Europsku direktivu o deklaracijama na prehrambenim proizvodima, kojom će se, po prvi put, definirati minimalna veličina slova na deklaracijama prehrambenih proizvoda.
Tako će se deklaracije ubuduće, donese li EU parlament takvu odluku, pisati slovima računalnog fonta od najmanje 11, za razliku od sadašnjih osam do devet. Naime, europski zakoni o zaštiti potrošača, pa tako ni hrvatski, ne definiraju veličinu slova, već samo napominju kako deklaracije moraju biti ''čitke i vidljive''.
Nakon što EU parlament donese ovu, novu direktivu, zakoni će se morati mijenjati, što znači i hrvatski Zakon o zaštiti potrošača, u koji će morati biti unesena odredba o jedinici mjere. Prema preporukama oftalmologa, ''vidljivo i čitljivo'' znači najmanje font deset.
Dok se nova mjerna jedinca ne unese u zakon potrošači će i dalje biti nemoćni, baš kao i inspekcija, koja za kupce ne može učiniti ništa, jer prekršaj zapravo ne postoji. I za zakonodavca je sve kako treba biti, dok god deklaracija postoji, i na njoj sve piše, makar građani to ne mogli pročitati, piše Novi list.
Prethodni članak:
arti-201005270031006