NEDAVNI REKORDER VAPI ZA POMOĆ OD DRŽAVE: / 'Sad je samo bitno da mi koji smo najpogođeniji preživimo i da se što više kolega izvuče'

Image
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Turizam je nedvojbeno jedna od pandemijom najteže pogođenih gospodarskih grana što, s obzirom na njegov značaj u dubrovačkom gospodarstvu, grad ne ostavlja imunim

12.8.2020.
13:05
Grgo Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatska još uvijek bilježi nove slučajeve zaraze, dok u isto vrijeme Sustav za prijavu i odjavu gostiju eVisitor bilježi podatke koji govore kako je ovogodišnja sezona na pedeset posto u odnosu na prošlu. U Dubrovniku je situacija znatno gora budući da su grad i cijela južna regija najviše orijentirani na goste koji dolaze avionima. Tako je Dubrovnik od nedavnog rekordera postao grad koji vapi za pomoći od države. No, iskustvo govori da se turizam u pravilu brzo oporavlja nakon prestanka ugroze pa je tako za očekivati kako će se i Dubrovnik brzo oporaviti, piše Dubrovački dnevnik.

"Nije nam baš dobro. Dubrovnik i jug Hrvatske su u jako lošoj poziciji, daleko smo ispod 20 posto prošlogodišnjeg prometa, zapravo vjerujem kad sve zbrojimo i oduzmemo da će to biti deset do dvanaest posto od prošle godine. Prošli mjesec je bilo sedam posto od prošle sezone u isto doba, a sad je nešto bolje. Više lokala je počelo s radom pa su gosti raspoređeni, ali realno nitko od nas ne radi dobro", rekao je za Dubrovački dnevnik predsjednik Udruge ugostitelja Ante Vlašić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
AMERIČKA TELEVIZIJA SENZACIONALNO IZREKLAMIRALA DUBROVNIK: /

'Porastao nam je broj pregleda stranice iz SAD-a za 650 posto'

Image
AMERIČKA TELEVIZIJA SENZACIONALNO IZREKLAMIRALA DUBROVNIK: /

'Porastao nam je broj pregleda stranice iz SAD-a za 650 posto'

Trebalo je ranije nešto napraviti

Upitan je li se mogao izbjeći ovaj scenarij, Vlašić kaže da je nezahvalno biti general nakon bitke i biti naknadno pametan. "U samom startu upozoravali smo da trebaju hitne mjere koje bi pomogle gospodarstvu. Na prvu to nije palo na plodno tlo, kasnije jest, no bolje ikad nego nikad. Tada nismo razmišljali o oglašavanju i promocijama nego smo željeli spasiti tvrtke i opstati budući da je bio kraj zimskog perioda."

Često se čuju kritike upućene turističkim zajednicama kako nisu dovoljno učinile za promociju. Vlašić je mišljenja da se nešto moglo poduzeti i ranije. "Evo primjerice tek nedavno je županijski ured turističke zajednice krenuo s oglašavanjem i to usmjereno na ona tržišta iz kojih nam ionako dolaze gosti. Mislim da je to popriličan apsurd posebno kad uzmemo u obzir kako se Grčka promovirala već u travnju kao i neke druge zemlje. Ne treba tu velika pamet nego jednostavno vidjeti što drugi rade. Tada je bila važna i diplomacija koja je jednako tako zakazala jer nisu promovirali Hrvatsku kao sigurnu destinaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uloga turističkih zajednica

Turističke zajednice, tvrdi Vlašić, zapravo su "marketinški odjel" Ministarstva turizma i njihov bi posao trebala biti promocija koja se, kaže, možda malo umrtvila zadnjih 7 do 8 godina jer je postojao rapidan rast i praktično nije trebalo raditi.

"Reakcija turističkih zajednica je svakako trebala biti progresivnija. No, ne želim nekome nabacivati krivnju jer teško je utjecati pojedinačno, ali čini mi se da je sustav postavljen da ne motivira i ne traži rezultate. Upravni odjel za turizam, gospodarstvo i more trebao je pozvati ljude koji znaju raditi posao i potražiti pomoć. Ali nije vrijeme od prozivanja, sad treba gledati unaprijed", dodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova sezona je gotova, zapravo je propala", upozorava Vlašić. "Sad je samo bitno da mi koji smo najpogođeniji preživimo i da se što veći broj kolega izvuče, da mogu dogodine krenuti iz početka. Još prije izbora smo apelirali preko Gospodarske komore i tražili od vlade da se DNŽ proglasi područjem od posebne državne skrbi gdje bi se nas stavilo u posebnu kategoriju budući da smo aviodestinacija. Drago mi je da je i gradonačelnik nešto slično predložio pa ćemo vidjeti hoće li se sve to pokrenuti. Poanta je zaštititi grad, ljude i tvrtke koje posluju jer nam je cilj izvući se. Ovo je idealna prilika za grad u smislu novog početka, da se stvari postave malo drugačije i postavi smjer kojim bi Dubrovnik trebao ići."

Intervju s predsjednikom Udruge ugostitelja Antom Vlašićem u cijelosti možete pročitati OVDJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo