Nautička sezona ide nam na ruku pa se među 20 tisuća posjetitelja 23. Biograd Boat Showa, očekuju i strani nautičari koji su na odmoru na Jadranu. U moru noviteta i svjetskih premijera izvrsno idu i polovni brodovi. Iako su brodovi generalno poskupjeli i čekaju se više nego ikada, prodaja nikad bolja.
Oko 300 izlagača i više od 30 svjetskih premijera – Biograd Boat
Show se potpuno vratio na predpandemijska vremena.
''Cijene su rasle, rok isporuke je sve dulji i dulji. Ovo je
vrijeme za doći i osigurati kupnju. Neki škverovi ne mogu
isporučiti do 2024. godine i ovo je sad vrijeme, pravi trenutak .
Polovni brodovi dosta se rasprodalo, malo ih ima na tržište'',
kazao je direktor Biograd Boat Showa Milan
Šangulin.
''Što se tiče nabavke sirovina, stvarno barem jedanput mjesečno
moramo ažurirati naše cijene. Sukladno tome kako nam sirovine
potrošnih materijala rastu, tako i mi moramo mijenjati cijene'',
rekla je Veronika Blažević, voditeljica prodaje
firme za proizvodnju brodova.
Zvijezda sajma bio je aluminijski pontonski brod namijenjen
razgledavanju s mora ili ugodnom druženju 12 ljudi. Cijena broda
koji bez ljuljanja plovi i po vjetru do 50 kilometara na sat, je
40 tisuća eura.
''To je trimaran. Ima tri trupa. Na svakom trupu ima stabilizator
još osim toga. Tako da on na vodi ne valja. Mi smo davali neke
oklade, tko baci čašu s ovoga stola da ćemo mi platiti janje'',
kazao je Tomislav Sumić, proizvođač ponton
brodova.
U Biogradu se može kupiti sve ono što industrija nautike nudi, pa
i sve popularnije flyboardove ili jacuzzije za dodatan luksuz na
dovoljno velikom brodu.
''Imamo proizvode posebno prilagođene za takvu svrhu, koji imaju
preljevne rešetke, kompenzacione posude i kao takve su
profesionalni proizvodi u tom segmentu'', rekao je Marko
Ljubetić, direktor firme za prodaju jacuzzija.
''Ovo je jedan od rijetkih nautičkih sajmova u svijetu koji je
održan, naravno uz epidemiološke mjere, što nije bilo lako
osigurati. S druge strane za Hrvatsku ovo je iznimno značajan
sajam i vid promocije'', rekao je Kristijan
Stančić, direktor HTZ-a.
Nautika je perjanica hrvatskog turizma jer bilježi 86 posto u
odnosu na ukupni turistički promet koji je dosegao 77 posto od
rekordne 2019.
Nikolina Radić razgovarala je s glasnogovornicom tvrtke za prodaju skupocjenih jahti Snježanom Schillinger.
Kaže kako je u Sukošanima otvorila predstavništvo jedne od najskupljih svjetskih marki jahti jer je na sredini Jadrana, ako ne spominju privatne razloge: "Mislim da je to neki smjer u kojem bi Hravtska ići što se tiče nekog luksuznog turizma kojem svi težimo."
Kaže kako njihovi kupci nisu samo iz Hrvatske nego i iz područja istočne Europe i Austrije.