U ožujku kreće realizacija prve od ukupno četiri faze, obnova Mosta slobode, jedne od glavnih cestovnih poveznica Novog Zagreba s ostatkom Zagreba.
Prva faza uključuje izradu novih pješačkih staza, sanaciju pješačke ograde i sanaciju šest korozijom oštećenih mjesta na čeličnim lukovima mosta preko Save.
Radovi bi trebali trajati pet mjeseci, a njihova je vrijednost 16
milijuna kuna bez PDV-a. Izvođač je splitska tvrtka SPEGRA, piše
Jutarnji list. Početak sanacije mosta najavljivan
je nekoliko puta tijekom prošle godine.
Natječaj je raspisan još u prosincu 2017. godine, no oduljio se
odabir izvođača. Potom je početak odgođen zbog radova na rotoru.
Naime, željelo se izbjeći istodobno odvijanje radova na dva
prijelaza koja preko Save spajaju dva dijela grada. Zatim je
stigla zima pa je sve odgođeno za ovo proljeće.
Most slobode četverotračni je most, a za potrebe obnove bit će
uspostavljena nova regulacija prometa koja bi trebala u najmanjoj
mogućoj mjeri utjecati na odvijanje prometa. Tijekom sanacije
promet će se i dalje odvijati u četiri trake, ali će im širina
biti manja.
Prošle godine završen je šestogodišnji glavni pregled svih
zagrebačkih mostova kojim je dijagnosticirano njihovo stanje,
utvrđene slabosti, nedostaci i slično te procijenjeni grubi
troškovi potrebnih sanacija. Most slobode, s obzirom da nikad
nije saniran, u najlošijem je stanju, a cijena sanacije
procjenjuje se na 61 milijun kuna.
U Gradskom uredu za prostorno uređenje posebno ističu da nosiva konstrukcija mosta nije ugrožena što znači da nema opasnosti za njegove korisnike.