Sedam mjeseci prošlo je od strašne nesreće u Buzinu. "Nije još uvijek sve prošlo. Ono zna se zaletiti tu i tamo koja snimka, tako da vrati se sve s vremenom. U zadnjih sedam mjeseci moj život izgleda - terapije, liječnici, a prvih par mjeseci je bilo jako naporno", rekao je za RTL Danas ozlijeđeni Ivan Marković.
Jan Ehrlich (23) koji je nesreću skrivio nikad mu se nije javio. "Mislim bi li oprostio? Realno, može se svakom desiti. Svatko ima grešaka, ali ne mogu shvatiti da ideš radit takve stvari na tom mjestu. Teško da mu mogu oprostiti, ali prihvatio bi ispriku svakako", kaže nam Ivan.
Podsjetimo, na prepunom parkiralištu trgovačkog centra 23-godišnji mladić u skupocjenom Mercedesu izgubio je nadzor nad vozilom i zabio se u drugi automobil, ali i skupinu ljudi koji su se te večeri okupili.
Vozač je brzo završio u istražnom zatvoru. Odmah je utvrđeno - brzinu nije prilagodio cesti, već je masi koja se okupila htio demonstrirati svoje vozačke sposobnosti i snagu automobila.
Nitko nije poginuo
Sreća u nesreći je da u Buzinu nitko nije poginuo. Troje pješaka je ozlijeđeno, od kojih jedan ima osobito teške tjelesne ozljede, a dvoje teške. Osim pješaka, automobil je udario i u Ivanov BMW.
"Auto je još uvijek na policiji. Konkretno ni ne znam razlog zašto su mi oduzeli auto. Mogu razumjeti da bude dokazni materijal, ali sad je prošlo sedam mjeseci i da ja nemam nikakvog maila, papira kad će se meni auto vratiti", potužio se Ivan.
Ehrlich je u istražnom zatvoru bio je mjesec dana. Tužiteljstvo mu je produljilo mjere opreza obveznog javljanja, a oduzeta mu je i vozačka dozvola. Za ovo kazneno djelo prijeti mu od jedne do osam godina zatvora.
Reporterka RTL-a Danas Ivana Ivanda Rožić razgovarala je s Goranom Medićem, pomoćnikom načelnika II. PRP Zagreb koji joj je ispričao je li nakon ovog slučaja ipak manje divljanja na cestama i što policija radi s zapljenjenim automobilima.
Je li se ovo Buzinu moralo dogoditi da se ovakve stvari više ne događaju?
Ta nesreća je bila jedan od faktora koji je, morao se izgleda dogoditi da ljudi koji se okupljaju na takav način postaju svjesni mogućih opasnosti. Uz to, mi smo intenzivirali svoje aktivnosti usmjerene na tu populaciju. Rezultati su očigledni i možemo kazati da tih car meetova gotovo da više nema. Od onda do danas.
Mi se sada nalazimo na jednoj od nekoliko lokacija zagrebačke policije gdje se drže zaplijenjeni automobili. O kakvim je automobilima riječ?
Pa u najvećem dijelu su to vozila koja su oduzeta u prekršajnim postupcima od recidivista, a višestrukih počinitelja najtežih prekršaja u prometu. Policijska uprava zagrebačka u protekle dvije godine je oduzela oko 15 vozila trajno, a još preko stotinu vozila je u postupcima i čeka se odluka. Bilo da je riječ o prvostupanjskom i drugostupanjskom sudu o tome hoće li ona biti trajno oduzeta.
To su poprilično velike brojke. Što s njima na kraju? Može li ih netko kupiti ili kakva procedura?
Vozila se nakon trajnog oduzimanja stavljaju na raspolaganje tužitelju. Mi ih tada unosimo u proračun, odnosno u državnu imovinu i Ministarstvo državne imovine i dalje sukladno važećim pravilnicima, odlučuje o njihovoj eksploataciji. Ako su ona isplativa za korištenje, mogu se staviti na raspolaganje nekoj ustrojstvenih jedinica, a s druge strane, ako su uništena do te mjere da nisu ekonomski isplativa, najčešće se uništavaju u potpunosti.
Automobil se, naravno, mora čuvati do okončanja kaznenog postupka ili dok sud kaže drugačije.
Imali li zainteresiranih, kada se krene s javnom dražbom da netko kupi automobil koji je, recimo, u raspadajućem stanju?
Da ta vozila neće ići na javnu dražbu. Kako stvari stoje, dakle, ako su ona isplativa, ako se mogu koristiti, ona će biti na raspolaganju Ministarstvu unutarnjih poslova ili Ministarstvu državne imovine, a ovo što je uništeno u tom mjeri da nije isplativo će biti uništeno u potpunosti.