Velebna Nova luka Gaženica, najveći zadarski projekt svih vremena, ulazi u završnu fazu - izgradnju putničkog terminala. Kamen temeljac zgrade koja će imati brutto površinu od 25 tisuća metara četvornih položila je hrvatska predsjednica. Ona u Gaženici vidi strateški značaj za cijelu Hrvatsku.
"Sve veći i veći značaj i na uspravnici između Baltika i Jadrana u području između triju mora koje je područje srednje Europe kojem prirodno pripadamo i na koje ćemo se i dalje oslanjati", izjavila je Kolinda Grabar-Kitarović, predsjednica Republike Hrvatske.
Uz temeljni kamen položila je i vremensku kapsulu koju su pripremili učenici zadarske Pomorske škole.
"Par recepata smo stavili, ima stick jedan, na njemu su slike iz zraka od Zadra, luke Gaženice, profesor Jurica Jurić je dvi svoje pisme stavija", kazao je Dominik Brkljača, učenik Pomorske škole Zadar.
Projekt Gaženice se uz jamstvo hrvatske Vlade od 2007. godine financira sredstvima EIB-a i njemačke razvojne banke KFW s ukupno 220 milijuna eura. Prvotni projekt terminala vrijednog 55 milijuna eura Vladi Zorana Milanovića bio je neprihvatljivo skup, pa se išlo na jeftiniji projekt.
"Upletanjem politike u najnegativnijem smislu, biti ću preblag ako kažem nerazumijevanjem, mijenjanjem projekata, traženjem posebnih ekspertiza, novim građevinskim dozvolama, izbacivanjem podzemnih garaža i tako dalje, i tako dalje, izgubilo se četiri godine", kaže Božidar Longin, predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar (HDZ).
Zadarski gradonačelnik, koji je Gaženicu forsirao u vrijeme dok je bio ministar prometa i pomorstva, vrijeme SDP-ove vlade nazvao je vremenom opstrukcije projekta Gaženica, ali i odao priznanje SDP-ovcu čijom je odlukom država stala iza projekta Gaženica.
"Za vrijeme vlade pokojnog Račana donesena je jedna važna odluka za ovu luku, a to je da je ona tada, u to vrijeme mijenja status i postaje luka od državnoga interesa", dodaje Božidar Kalmeta, gradonačelnik Zadra (HDZ).
Luka kroz koju je lani prošlo 70 tisuća putnika ima cilj postati ukrcajna luka za kruzere.