Unatoč restrukturiranju i tome što će u narednih nekoliko godina otpustiti oko 900 radnika, Hrvatske autoceste - zapošljavaju nove blagajnike na naplatnim kućicama. U tijeku je natječaj za 150 sezonskih blagajnika na različitim naplatnim postajama. U oko nam je upalo da radnike u Slavonskom Brodu traže u Županji.
Hrvatske autoceste u potrazi su za blagajnicima koji će naplaćivati cestarinu za vrijeme turističke sezone. Tehnička jedinica Lipovljani - Slavonski brod Istok treba 5 blagajnika, ali su natječaj za zapošljavanje objavili na burzi rada u Županji. Dakle, natječaj je objavljen u potpuno drugom gradu i drugoj županiji. Čudno, zar ne?
Je li ovaj natječaj namješten? Ako pitamo Hrvatske autoceste nije. Kažu kako su na internetskim stranicama objavili dopis u kojem traže 150 blagajnika za više naplatnih postaja u Hrvatskoj. Isti su poslali Zavodu za zapošljavanje, ali ne znaju kako se moglo dogoditi da se radnici za Relaciju Lipovljani Slavonski Brod traže u Županji?
Uprava Hrvatskih autocesta tvri kako će bez obzira na mjesto objave natječaja prdnost pri zapošljavanju imati oni koji udovoljavaju kriterijima i oni čije se mjesto stanovanja nalazi najbliže naplatnim postajama. Isto tako, ističu kako su nakon našeg upita pokrenuli unutarnju kontrolu kako bi utvrdili je li riječ o nenamjernoj pogeršci ili nečem drugom.
POGLEDAJTE VIŠE:
>> Ovako se krade u HAC-u: bivši blagajnik za RTL progovorio o kriminalu na naplatnim kućicama!
U Nezavisnom cestarskom sindikatu znaju da HAC traži blagajnike, ali kažu kako ne znaju na koji način se zapošljavaju.
"Kad je zapošljavanje u pianju nas nitko ništa ne pita, ali kad se otpušta onda nas svi zovu. Najčešće ni ne znamo da se zapošljava i kako se, ali terbalo bi biti što je moguće transparentnije", kaže Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
A neki od blagajnika koji su radili na naplati cestarine početkom mjeseca priznali su nam kako su potkradali HAC i državu.
"Na većoj naplatnoj postaji kada je promet pojačan preko jeta blagajnik je mogao u 20 smjena uzet 20 tisuća kuna bez problema."
Uz pomoć prekodiranih kartica skraćivali su stvarno odvožene dionice i razliku novca uzimali sebi u džep.
"Ljudima se osladio novac tako da mu je žao propustit dvije smjene da netko uzme pare i on je na moru, on se vrati da uzme to i onda ode ponovno na more."
U HAC-u se osim s dugovima tako bore i s transparentnošću - od zapošljavanja pa sve do naplata cestarine.